Dünyanın en büyük beyaz eşya markası ABD'li Whirlpool'la iç pazarda % 10 pay hedefleyen Vestel, Electrolux'le ortak yatırımı rafa kaldırdı, Whirlpool'u Avrupa ve Rusya'ya ihraç edecek.
Vestel, dünyanın en büyük beyaz eşya markası ABD'li Whirlpool ürünlerini Türkiye'ye getirdi. Vestel Pazarlama Genel Müdürü ve Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Üyesi Levent Hatay, iç pazarda 5 yıl içinde yüzde 7 ile 10 arasında bir pay elde etmeyi hedeflediklerini söyledi. Whirlpool'la yapılan işbirliğinin ihracat ayağının da bulunduğunu dile getiren Hatay, "2006 yılında ihracata başlıyoruz. Özellikle Rusya ve Avrupa gibi yakın çevrelere ihracat hedefliyoruz" dedi.
YENİ TEKLİFLER VAR Hatay, Vestel olarak pekçok markayı pazarladıklarına
işaret ederek, "2-3 tane daha yerli ve yabancı markadan teklif var. Biz de şu an bu teklifleri değerlendiriyoruz" diye konuştu. Hatay, Vestel
markalı ihracat konusunda ise şunları söyledi: "Vestel markalı ihracat olup olmaması önemli değil. Önemli olan bizim üretici olmam. SEG markası bizim markamız ve Almanya'da yüzde 14 pazar payı var. Biz çok büyük markalara kaliteli üretim yapıyoruz."
1 MİLYAR DOLAR CİRO Vestel Pazarlama'nın cirosunun 850 milyon dolar olduğunu belirten Hatay, 2006 yılı ciro hedefinin 1 milyar dolar olduğunu açıkladı. Hatay, şöyle konuştu: "İç pazarda daralma var deniyor, bu yanlış bir değerlendirme. Mesela buzdolabı pazarı yüzde 10, televizyon pazarı yüzde 6 büyüdü. Büyüme hızı yavaşlasa da piyasada olumlu bir seyir var. Sektörde, 1998 ve 2000 yıllarına altın yıllar denir, oysa satış rakamlarına bakarsak çok daha iyi durumdayız. Nankör olmamak lazım." Hatay, Electrolux ile uzun süredir devam eden ortaklık görüşmeleri hakkında şunları kaydetti: "Electrolux ile 2001 yılında görüşmeler yaptık. Çamaşır makinesi fabrikası için ortak yatırım planlıyorduk, ama kriz olunca vazgeçtiler. 2004 yılındaki ekonomik canlanmayla Electrolux'le yatırım için tekrar görüştük. Ama, Whirlpool'la anlaştık. Electrolux'le yatırım projesi gündemde değil."