Türk zeytinyağı kültürünü dünyaya tanıtan Klazomenai projesi, Greenactive halkla ilişkiler şirketi ve projenin sahibi ve sponsoru olan Unilever- Komili'ye Uluslararası Halkla İlişkiler Örgütü'nün (IPRA) büyük ödülünü kazandırdı. Geleneksel Türk zeytinyağı markalarının içinde önemli bir yere sahip olan Komili'nin 8 yıldır Greenactive PR şirketiyle birlikte sürdürdüğü ''Antik Klazomenai Zeytinyağı İşliği'' projesine ödülü, dün gece Londra'daki tarihi Royal Horse Guards Otel'de yapılan görkemli törenle verildi.
Yarışmaya katılan 23 ülkeden
186 projeyi geride bırakan Klazomenai projesiyle, Anadolu topraklarında bulunan 2600 yıllık antika zeytinyağı işliğinin ayağa kaldırılması ve o dönemin tekniğiyle üretime geçirilmesi hedefleniyor.
Başarılı bir tanıtım kampanyası sonucunda proje, geçen haziran ayında da, en büyük ve prestijli halkla ilişkiler kuruluşu olan PRSA (Public RelationsSociety of America) tarafından ''Silver Anvil'' ile ödüllendirilmişti.
Londra'daki ödül gecesinde, 8 yıl süren, büyük emek ve çaba gerektiren çalışmaların sonucunda alınan ödülden duyulan sevinci dile getiren Komili Zeytinyağı Ürün Müdürü Yasemin Balkanoğlu, ''Türkiye'de zeytinyağının lideri olarak, zeytinyağı kültürünün ve bu önemli mirasın tanıtılması adına yaptığımız çalışmalar sürecek. Sektöre, 127 yıl süren liderliğimizin gerektirdiği sorumluluklar çerçevesinde yeni çalışmalarla desteğimizi sürdüreceğiz'' dedi. Greenactive PR ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Azade Başağa da, Türkiye'nin tanıtımı için çok önemli olan projede alınan ödüllerin, başarılı ve yoğun çalışmaların hedefe tam anlamıyla ulaştığının bir kanıtı olduğunu bildirdi. Başağa, ''Klazomenai'yi 2600 yıl öncesinden bugüne taşıyan proje insanlığa bir armağandır. Taşınır-taşınmaz tüm tabiat varlıkları insanlığın ortak mirasıdır. İşte bu proje de bu söylemle yola çıkmış ve hedefe ulaşıp, Komili ile hayat bulmuştur'' diye konuştu. Greenactive Genel Müdürü Ertuğrul Kale de, çok özel bir ödül kazandıklarına dikkati çekerek, Anadolu'da yok sayılan zeytinyağı kültürünün 2600 yıl önceki varlığını kanıtlamış olmaktan büyük bir mutluluk ve gurur duyduklarını vurguladı. BİR ÖDÜL DE MEDİALAND'A
Bu arada, Londra'da düzenlenen ödül gecesinde bir ödül de Profilo Alış-Veriş Merkezi ile ilgili tanıtım projesiyle MediaLand PR şirketine verildi. Şirket yöneticisi Atacan Turnova, aldıkları ödülden büyük mutluluk duyduklarını bildirdi.