Üçüncü köprü trafik sorununu çözer mi?
Trafik İstanbullular'a kabus yaş atıyor. Bir yerden bir yere girmeye kalkıştığınızda gününüz yetmiyor. Tam anlamıyla trafik çilesi çekiliyor. Durum böyle olunca ister istemez yetkililer çözüm arayışına girdiler. Akla gelen ilk çözüm de Boğaz'a üçüncü köprü oldu. Trafik sorununu çözmek için İstanbul Boğazı'na üçüncü köprü yapılması yararlı, ancak tek başına çözüm değildir. İstanbul trafiğini yoğunlaştıran farklı nedenler vardır . Bunlar yol çalışmaları, trafik kurallarına uymama, yanlış park ve herşeyden önemlisi denizin bir tarafında oturuken diğer tarafa işe gidip gelme olarak sıralanabilir. Boğaz'a üçüncü köprü değil, on köprü de yapsanız ana artel ve şehir içindeki yollarda alternatif güzergahlar yapılmadan trafik sorunu çözülmez.
Bence çözüm var Toplu taşımacılığa önem verilerek bu sorun aşılabilir. İstanbullular'a, gelişmiş ülkelerde olduğu gibi işine gidip gelmek için modern, çağdaş toplu taşım alternatifleri sunduğunuzda işi çözersiniz. O zaman İstanbullular özel otoları yerine, toplu taşım vasıtasıyla işe gidip gelirler. Köprüler için de çözüm bulnulabilir. Köprüden geçecek toplu taşım araçlarına indirimli fiyat, özel otolara daha yüksek fiyat uyugulaması getirilebilir. Böylelikle bir evden aynı istikamete yola çıkan ailenin üç ferdi ayrı ayrı özel otolarla köprüden geçmenin yüksek maliyeti ile tanıştırılabilir. Avrupa yakasında oturan kişi iş için Anadolu yakasını, Anadolu yakasındaki de Avrupa'yı.. Bu başlı başına trafik için sorun oluşturuyor. Bunu önlemenin yolu aranabilir. Özellikle kamuda çalışanlar için bu sorunu çözmek kolay. Özel sektörde çalışanlar için de formül aranmalı. Dünyanın hiçbir şehrine nasip olmayan bir boğazımız ve denizimiz var. Trafiği deniz üzerinden yapma yollarını aramıyoruz. Deniz trafiğinde alternatif güzergahlar artırılamaz mı? Bakırköy, Zeytinburnu,Büyük ve Küçükçekmece ile Avcılar'da oturanı deniz yolu ile Sirkeci, Karaköy, Beşiktaş veya Kadıköy, Üsküdar, Kartal Pendik veya Beykoz'a taşımak çok mu zor? Metro yaygınlaştırılmalı. İstanbul'un bir ucundan diğer ucuna gidilebilecek güzergahlar olmalı. Hatta sıkışan ana artellerde mevcut yolların üstüne gelebilecek ikinci ve üçüncü kat yollar neden olmasın? Dünyada bunun örnekleri vardır. İstanbul'a göçü önleyecek tedbirler gündeme gelmelidir. Bu önlem de polisiye tedbirler veya ayakbastı vergi ile değil, göçe sebep olan iş imkanlarının Anadolu'da sağlanması şeklinde olmalı. Burada da hükümete büyük iş düşer. Yol ve İSKİ çalışmaları planlı ve önceden İstanbullular bilgilendirilerek olmalı. Yol çalışmaları ile ilgili kamuoyu bilgilendirilip, alternatif yollar önerilmelidir. Elbette konunun uzmanı değilim. Ancak bir İstanbullu olarak aklıma gelen öneriler bunlar. Kimbilir İstanbullular'da ve konunun uzmanlarında daha nice çözüm önerileri vardır. Yeter ki bir yerden başlansın ve İstanbullular bu çileyi çekmesin.
|