|
|
|
|
|
|
Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız
'En iyi ticari araç' seçilen Doblo'nun, Tofaş'ın ihracatını 2007'de yüzde 40 artıracağını söyleyen Tofaş CEO'su Alfredo Altavilla, "Doblo ekmeğimiz, yağımız. Satış ve kâr açısından önemli bir ürün" dedi.
Geçen hafta Amsterdam'da düzenlenen Uluslararası Ticari Araçlar Fuarı'nda 2006'nın Ticari Aracı seçilen Yeni Fiat Doblo, Tofaş'ın ihracatına doping etkisi yapacak. Yeni Doblo'nun tanıtım toplantısında konuşan Tofaş CEO'su Alfredo Altavilla, Tofaş'ın yılda 80 bin adet olan Doblo ihracatının, yenilenen Doblo ile birlikte artmasını beklediklerini söyledi. "Doblo bizim ekmeğimiz, yağımız. Satış açısından da, kâr açısından da önemli" diyen Altavilla, 2006 yılında ihracatın yüzde 20-25 artacağını, üretim ve ihracattaki artışın 2007'de yüzde 40'a çıkacağını kaydetti. Satışa sunulduğu 2000'den Eylül 2005'e kadar Doblo satışının 450 bin adeti bulduğunu söyleyen Altavilla, bu rakamın yıl sonunda 500 bin adede ulaşacağını söyledi. Doblo'nun Fiat, Tofaş ve tüm Türkiye için önemli bir araç olduğunu ifade eden Altavilla, şöyle konuştu: "Yeni Fiat Doblo'nun yılın ticari aracı ödülünü kazanması, Tofaş'ın ilk ödülü olması dolayısıyla önemli. Doblo'nun başarı hikayesi, aslında tüm Tofaş çalışanlarının da hikayesi. Yılın Ticari Aracı ödülünü kazanmak dünyada ticari araç üreticileri için önemli. Koreli, Japon, Avrupalı rakiplerle mücadele ettik. Ama sonunda biz kazandık. Çok gururluyuz."
ÖDÜL ŞAŞIRTICI DEĞİL Fiat Doblo'nun en iyi ticari araç ödülünü kazanmasının aslında şaşırtıcı olmadığını söyleyen Alfredo Altavilla, "Bu ödül bizim için yeni bir başarı değil. Tofaş, fikri mülkiyet hakkı kendisine ait yeni bir ticari aracı Fiat ve PSA Grubu için üretecek. Bursa tesislerinde üretilecek bu yepyeni ticari araçla ilgili yapılan anlaşma, Yeni Doblo'nun kazandığı başarının da bir kanıtıdır" dedi.
Pazarı Doblo büyüttü Tofaş Ticari Grup Direktörü Müfit Ataseven de, yaptığı konuşmada Doblo'nun pazarda yeni bir segmentin oluşmasına öncülük ettiğinin altını çizdi. 2000'de LCV pazarında yüzde 15 olan bu segment araçların payının Doblo ile birlikte yüzde 46'lara çıktığını söyleyen Ataseven, "Doblo yeni bir segment oluşturdu. Doblo'nun başarısı üzerine rakip firmalar da yeni ürünler geliştirmek durumunda kaldılar" dedi. Doblo'nun kısa sure içinde bir marka haline geldiğini ve kendi segmentindeki liderliğin devam ettirdiğini ifade eden Ataseven, bunun bir başarı hikayesi olduğunu kaydetti.
UFUK SANDIK
|
|
|
|
|
|
|
|
|