|
|
Sponsorların gücü...
Dünyadaki yıldız futbolcuların hangi kulüpte oynayacaklarına artık sponsorluk anlaşması yaptıkları firmalar karar veriyor. Çünkü birçok yıldız büyük paralar karşılığı dev firmalarla imzaladıkları özel anlaşmalar yüzünden kafasına göre hareket edemiyor. Bu firmalar kendi tanıtımları adına sözleşme yaptıkları yıldız oyuncuların bir kulüpten diğerine transfer olmalarını sağlarken bonservis bedelini bile kendi bütçelerinden ödüyor. Fransa'nın Arsenal'de oynayan siyahi yıldızı Thierry Henry'nin sözleşmesi 2007'de bitiyor. Henry 17 Ağustos 1977 doğumlu. Yani 28 yaşında. Henry, UEFA'nın "28 yaşının üzerindeki oyuncular son sezon aldıkları transfer ücretini ödediği takdirde serbest kalabilir" maddesini kullanarak Arsenal'le sözleşmesini uzatmayı düşünmüyor. Gelecek yıl Barcelona'da forma giymeyi planlıyor. Henry, Arsenal'de yıllığı 6 milyon euroya oynuyor. Ama Nike'la yaptığı özel anlaşmadan da büyük paralar kazanıyor. Nike, "Irkçılığa hayır" kampanyasını başlatan bir numaralı yıldızı Henry'nin Barcelona'da oynamasını istiyor. Henry, Barcelona'ya giderse Arsenal'a 6 milyon euro bonservis ücretini Nike ödeyecek. Hatırlarsanız; Paris'teki 1998 Dünya Kupası finali Nike'la Adidas'ın savaşına dönüşmüştü. Hasta olmasına rağmen Ronaldo'nun oynaması için Nike baskı yapmış, Ronaldo oynamış ama kupayı Fransa kazanmıştı. Sponsorluk anlaşmaları her ne kadar özgürlüklerin kısıtlanması olarak görünse de, yıldız oyuncuların geleceğini garanti altına alma konusunda da büyük bir gücü temsil ediyor. Türkiye'deki futbolcuların sponsorluk anlaşmalarının sadece bedava malzemeden ibaret olduğunu düşünürsek Avrupa futbol endüstrisinin neresinde yer aldığımızı sorgulamamız gerekir.
|