Canwest'in yanlış stratejisi
Uluslararası medya devi CanWest ile Türkiye'nin en güçlü iki medya grubu Doğan ve Ciner Grubu arasında Star TV için kıran kırana bir mücadele yaşandı. İhale öncesi favori CanWest idi, ancak ipi Doğan Grubu göğüsledi. İhale ile ilgili tespitlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. CanWest hatalı bir strateji uyguladı . Süper FM ve Metro FM radyolarına değerinden yüksek fiyat teklif vererek ' Medya Grubu'nun tamamını ne fiyatla olursa olsun alacağım' mesajını verdi. Doğan ve Ciner Grubu'nu ürkütmeye kalkışarak, ihalede gösterdiği kararlılıkla psikolojik savaş başlattı.. Fakat sonunu getiremedi. CanWest hatalı bir strateji uygulamayıp 55 milyon doları radyolara değil de, Star TV'de verdiği 306 milyon doların üzerine koymuş olsaydı, Star TV bugün CanWest'in olacaktı. Ciner Grubu çok iyi bir fayda-maliyet analizi yaparak, gerçek değerine kadar fiyat arttırımında bulundu. Daha sonraki fiyat artışlarının gerçekçi olmadığını gördüğü anda çekilerek rakibinin Star TV'yi almasını sağladı. 'Doğan Grubu rakibimdir' deyip onun daha fazla fiyatla alması için yükseltmeye katılmayarak etik davrandı. İhaleden sonra ortaya atılan 'Rekabet Kurulu izin vermez' tezi gerçekçi değildir . Rekabet Kurulu ihale öncesi, TMSF'ye 'Star TV'yi hangi grup alırsa alsın hakim durum yaratmaz' görüşü vererek Doğan ve Ciner Grubu' na yolu açık bırakmıştır. Ben de, Rekabet Kurulu'nun izin vermesi önünde engel yok görüşündeyim. TMSF, Star TV'yi aldığından bu yana yayını devam ettirmeseydi bugünkü değeri elde edemezdi. TMSF, tüm eleştirilere rağmen Star TV'nin yayınını başarılı bir şekilde sürdürdü. TMSF'nin ikinci başarısı da ihale sürecini iyi ayarlamasıydı. Şeffaf ihale ile kuşku bırakmadı. TMSF'yi kutlamak gerekir.
|