|
|
|
|
|
|
Golf'ten bir fazla
Test otomobili kullanmayalı uzun zaman olmuştu. Fatih Altaylı, fedakarlık isteyen bu işte, beni sürüş izlenimi yazma ile görevlendirince hemen coştum. Çoktandır 150 beygirin üzerinde otomobil kullanmamıştım. Ona alternatiflerimi sıraladım. Ancak hevesim kursağımda kaldı: çünkü ben daha çok, yüksek satış rakamlarına sahip otomobillerle haşır neşir olacaktım. O, Olimpos'ta ölümsüz otomobillerle dans ederken ben Toros dağları eteklerinde ortalama 1.6 motorlu otomobillerle halay çekeceğim.İlk kahramanım olarak Volkswagen Golf'ün yeni versiyonu Plus'ı seçtim. Hiç değilse rengi onun "Merso"su ile aynıydı! "Bir otomobil firması, Golf ve Touran gibi sınıfılarında çok başarılı işler çıkaran otomobiller varken neden araya bir model sıkıştırma gereği duysun ki?" "Ama neden, yani neden?" gibi sorular beynimi kemirip duruyordu. Tavanı Golf'ten yüksek ve içi Golf'e göre daha geniş olan otomobil ile ilk kilometrelerimizde firmanın amacını anlamıştım: Ferah bir otomobil. Yüksek tavan ve geniş açılı A sütunu işbirliğinden çok geniş bir ön görüş sonucu çıkıyor. Orta konsol, beklediğimin aksine Golf'ten ciddi anlamda farklı. Orta konsol çok geniş. Ve bir çok kapaklı cebe sahip. Eğer benim gibi dağınık bir insansanız, bu delikleri doldurmak için çok çabalamanız gerekmiyor. Üç kollu deri direksiyonun dokusu ve kavraması hayli ergonomik. Ben kendime en rahat oturma pozisyonu ayarlayabildiğime göre (Boy 1.76 kiloyu ise tartmayalı uzun zaman oldu!) sizler de kolaylıkla ayarlayabilirsiniz. Benim kullandığım otomobilde 1.6 litre hacminde 115 beygir gücünde FSI motor vardı. Otomobilde ayrıca 1.6 (105 bg) ve dizel 2.0 (140 bg) motor seçenekleri de mevcut. Motora hükmeden 6 ileri şanzıman, ağırlıklı olarak ekonomi göz önünde bulundurularak tasarlanmış. Vites aralıkları hayli uzun. Bu da, performanslı kullanıma yöneleceğiniz zaman devri sürekli yüksek tutmanızı gerektiriyor. Ağırlık merkezinin yüksek oluşu virajlarda biraz fazla yatmasını sağlıyor. Ancak ESP çok güzel çalışıyor ve otomobil hızlı girilen sert virajlarda bile çizgisine sadık kalmayı başarıyor. Golf Plus'ın en keyifli özelliği ise "Hill Hold" adı verilen ve eğimli yerlerde kalkış yaparken otomobili 1.5 saniye kadar asılı tutan sistem. Sonuç olarak Golf yerine, aynı motoru daha yüksek tavan, onlarca cep ile kullanmak istiyorsanız baz versiyona göre 2 milyar daha verip Plus'a transfer olabiliyorsunuz.
Motor hacmi: 1598cc. Maksimum Güç: 115 bg. Maksimum Tork: 155 nm- 4000 d/d Şanzıman: 6 ileri manuel 0-100 km/s hızlanma: 11.8 sn. Fiyatı: 36.963 YTL
Rahşan Gülşan
|
|
|
|
|
|
|
|
|