Profilo Telra Holding Genel Koordinatörü Göksen Körezlioğlu, bu yıl 700 milyon dolar ciroya ulaşacaklarını belirterek, plazma TV'leri tahtından edecek teknolojilerin yolda olduğunu söyledi.
Yılın ilk 6 ayında 1.5 milyon adet televizyon satan Profilo Telra 700 milyon dolar ciroya koşuyor. Profilo Telra Holding Genel Koordinatörü Göksen Körezlioğlu, şu anda 270 milyon dolara ulaşan cironun yıl sonunda 650-700 milyon doları bulacağını belirtti. Körezlioğlu, bu rakamın yaklaşık yüzde 15-20'lik bir artış anlamına geldiğini dile getirdi. Üreticilerin 2004 yılı sonunda panel televizyonların pazardaki görünümünü artırma stratejisi ile fiyat indirimine gittiklerine işaret eden Körezlioğlu, bunun sonucunda fiyatların düştüğünü ve talep oluştuğunu anlattı.
YENİ BİR DÖNEM BAŞLAYACAK Körezlioğlu, bu sürecin 2006 yılının ikinci yarısına kadar sürmesini beklediklerine dikkat çekerek, "Dünyada tüketici elektroniği sektörünün, 1.5-2 yıl yatay bir süreç yaşayacağını tahmin ediyoruz. Bu dönemde sektörde bir büyüme beklemiyoruz. Karlılık bakımından zorlu bir 2 sene öngörüyoruz" diye konuştu. Körezlioğlu, gelecek yıl küçük ekran cam tüplü televizyonların pazardaki yerini koruyacağını tahmin ettiklerini kaydederken, "Görüntüyü milyonlarca mikro ayna aracılığıyla yansıtmasından ötürü çok kaliteli görüntü veren DLP ile kablo olmadan tek görüntü kaynağından başka odadaki LCD ve plazma TV'ye görüntü sağlayabilen yeni teknoloji ürünleri 1-1.5 yıllık sürede plazmanın hükümranlığına son verecek" dedi. Kasım ya da Aralık ayında 2.500-2.700 YTL civarında bir fiyatla pazara sunacakları DLP televizyonların ileride LCD ve plazmaların bile rakibi olabileceğine işaret eden Körezlioğlu, "DLP konusunda çok eziyetli bir süreç geçirdik. Bu teknolojiler şu anda Türk pazarı ve tüketicileri için erken. Gerçek yerini ancak 2006'nın ilk yarısında bulur" diye konuştu.