Havada karizmalar çiziliyor
Hafta sonu Erzurum'da bir programa katılmak üzere, Cuma günü Türk Hava Yolları (THY) Erzurum uçağına kapağı attım. Uçağın içindeki insanlar rötara alıştırılmış olduğundan, birçoğu sürenin az olması için dua ediyordu. Rötardan habersiz, zamanında kalkacağı inancıyla uçağa bindikten yaklaşık 30 dakikalık bir gecikmeden sonra uçağımız havalandı. Aynı saatlerde Onur Air'in uçağında da 30 dakikalık gecikme vardı. Fakat bu gecikme önceden boardlar'da duyurulmuştu. Merakım şu; THY neden rötarını önceden kıymet verip yolcusuna bildirmiyor? Atatürk Havalimanı'nda iç hatlar ise gerçekten yoğun bir zaman dilimi yaşıyor. Terminal girişindeki iki kapı maalesef yeterli görünmüyor. İçerdeki güvenlikte oluşan kuyrukların yanısıra birde terminale girişteki kuyruğun anlamsız eklenmesine bir çare bulunması elzem. Görüldüğü üzere terminaldeki kuyruklar, THY ve özel havayollarının rötarları, hep teknik yetersizliğe dayanıyor. Hem THY hem özel havayolları back up (yedek uçak) istihdamını doğru düzgün yapmayınca rötarlarda kaçınılmaz oluyor. İç hatlarda ciddi bir yolcu talebi oluşmuşken maalesef havayolları karizmalarını çizdiriyorlar. Rötarlarda devreye sokulmak üzere yerde tutulan uçaklar, maalesef yedek parça uçağı gibi kullanılıyor. Çünkü sadece yedek uçakla sorun bitmiyor. Yedek parça, yedek motor bulundurulmasında havayollarının ciddi handikapları var. Bunların üzerine bakımlarında yoğunluk sebebiyle gerektiği gibi yapılmaması eklenince hem arıza oranı artıyor hem de rötarlı saatlerde rekorlar kırılıyor.
GÜVENLİĞE DİKKAT Özellikle THY'nin bu duruma her havayolundan fazla önem göstermesi gerekiyor. Geç kalkan uçakta insanların sıcaktan bunalması, yedek güç kaynaklarının verimli kullanılmaması sebebiyle artan maliyetler de cabası. Ayrıca yine THY'de yoğun uçuşlar sebebiyle bunalan pilot ve hosteslerin durumunu da dikkate aldığımızda uçuş güvenliği gelip karşımıza dikiliyor. Uçuş güvenliği denince akan suların durması gerekirken, tam tersi durum söz konusu. Yazın yoğunluğunun atlatılabilmesi için kabin ekibinden her türlü fedakarlık beklenmesi, uçakların teknik bakımında işlerin süratle çözümünün talep edilmesi de gelip uçuş güvenliği noktasına takılıyor. Lütfen yazın bu yoğun günlerinde uçuş güvenliğini gündemin birinci maddesi yapalım.
|