|
|
|
|
|
|
Hayalinizi satın alabilirsiniz
Kıyafet ve aksesuar konusunda sabırlı olan zenginler paralarını elit tatiller, özel akşam yemekleri ya da doğada kendilerini sınayabilecekleri rekor denemeleri için harcıyabiliyor. Amerika'da gelecek 10 yıl içinde lüks tüketimin genel tüketim içinde yüzde 25-17 arasında bir dilimde temsil edileceği söyleniyor. Avrupa'da bunun yüzde 26-20 arasında olacağı düşünülüyor. Bu da bugünkünden daha fazla sayıda lüks markanın piyasada yer alacağını, daha fazla mağaza açılacağını ve kıyasıya bir mücadelenin yaşanacağını gösteriyor. Ancak yapılan araştırmalar lüks tanımının en önemli özelliğinin özgünlük olduğunu gösteriyor. Bu da Gucci'ye ait olan Bottega Veneta markasının neden birden bire büyüdüğünün tesadüflere bağlı olmadığını çok iyi açıklıyor. Gucci CEO'su Robert Polet satışların geçen yıla göre yüzde 54 oranında arttığını ve daha da artacağını umduklarını söylüyor. Lüks markaların ısmarlama ürünlerine ilgi de büyük. Mücevher mağazası Boucheron'un satışları her yıl yüzde 15 artıyor. Özellikle bu son iki yıl içinde tasarımcılar ısmarlama ürün konusunda daha fazla sipariş alıyor. Amerikalı aksesuar firması Coach, yılda 3 milyon doları tüketici araştırmaları için harcıyor. Bu araştırma, markanın satışlarını artırmasa dahi imajını yeniden yapılandırmasına yardım ediyor. Ünlü Fransız markası Louis Vuitton gibi pek çok marka da hayalinizdeki her türlü ürünü tasarlıyor. CEO Yves Carcelles "Kemanınız için bir çanta ya da çay uzmanıysanız çay setiniz için bir kutu isteyebilirsiniz. Hayalinizdeki her şey için bize gelebilirsiniz" diyor. Konfor ve rahatlık da bir lüks üründe bulunması gereken özellikler... Louis Vuitton'ın Omotesando mağazasında müşteriler alışveriş yaparken veya sonrasında kendilerine tahsis edilen bir VIP odasında ayaklarını uzatarak bir kadeh şampanyanın tadına varabiliyor. Tüketici kültürünün sürekli geliştiği en önemli yer olan Japonya'da bazı markaların müzeleri bile var. Örneğin Hermes'- in Ginza mağazasında bir sanat müzesi bulunuyor. Lüks marka alıcıları ise daha çok saat ve takıya para harcıyor. Onu giyim ve aksesuar, çocuk ürünleri, şarap ve likör takip ediyor. Bazı markalar farklı alanlarda da alıcılara hizmet götürüyor. Bulgari Milano'- da yeni bir otel inşa ettirdi. Armani de Milano'da bir alışveriş merkezi açıyor. Versace'nin de Avustralya'da bir oteli var. Moda markası olarak ünlenen isimler, artık kendi alanların dışına çıkarak, otel, restoran ya da çikolatacı açıyor. Dünya küçülüyor, "lüks" mallar bir çılgınlık halini almaya başlıyor. Önümüzdeki günlerde bu çılgınlığın en son "buluş"larını göreceğiz gibi... Yeter ki çok çok para olsun!
|
|
|
|
|
|
|
|
|