kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
  » Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yeşilçam'a pazarlama hipnozcusu geldi
Yeşilçam'a pazarlama hipnozcusu geldi
James Bond'da elektronik ürünlerin pilleri sponsordu

Yeşilçam'a pazarlama hipnozcusu geldi

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, filmlerinde 'örtülü reklam' yaptıkları gerekçesiyle yapımcılarına ceza yağdırırken, Yeşilçam'a İngiliz pazarlama hipnozcusu geldi. Dinamik iletişim uzmanı Ralph Watson, yapımcılara sponsorların ürünlerini nasıl kullanacaklarını öğretecek....

Yapımcılar, 'örtülü reklam' yaptıkları gerekçesiyle Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu'nun ceza kesmesine aldırmıyor. Sponsorlar desteğiyle filmlerini çekmeye devam edeceklerinin kanıtı ise; teknik adı 'dinamik iletişim uzmanı' olan, sinema filmlerine ürün yerleştirme uzmanı İngiliz Ralph Watson'ın gelişi oldu. Watson, Yeşilçam'da görev almaya hazırlanıyor. İlk kez 1985 yapımı James Bond filmi 'A View To A Kill'de ürün yerleştirme uzmanı olarak görev yapan Ralph Watson, British Telecom, özel sağlık sektörü, IBM, Philips, Olivetti ve Minolta gibi dünya markası ürünlerin dinamik iletişim uzmanı olarak çalışıyor.

ÜRÜN YERLEŞTİRME SİSTEMİ
Watson'un görevi, çalıştığı firmaların ürünlerini insanların bilinçaltına iteklenmesini ve orada etkin bir şekilde kalmasını sağlamak. Watson, insanların bilinçaltına ulaşmak için ürünleri en çok sinema filmlerinin içinde kullanıyor. Bu uygulamanın teknik adı ise 'ürün yerleştirme sistemi'. Türk filmlerinin sponsorlarının ürünlerinin beyazperdeye yansımasından dolayı Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu tarafından cezalandırılmasının gündemde olduğu bugünlerde Ralph Watson'a Türkiye dışındaki ülkelerde ürün yerleştirme sisteminin nasıl işlediğini sorduk...

* Sizin yaptığınız işin tam tanımı nedir?
İnsanların gördüğü bir ürünün bilinçaltlarında en etkin şekilde yer almasını sağlıyorum.

* Peki yaptığınız işin metotları nedir?
Daha önce ürün yöneticisi olarak çalışıyordum. Daha sonra psikoloji eğitimi aldım. Pazarlama bilgi ve deneyimlerimle psikoloji eğitimimi bir araya getirerek ürünleri insanların bilinçaltlarında etkin bir şekilde var olmasını sağlıyorum. Bunu yapmanın birçok metodu ve yolu var. Sinema filmleri insanların bilinçaltlarına en etkin şekilde inebilmenin en iyi yollarından biri. Bir ürünü bir filmin öyle bir sahnesinde kullanırsınız ki, izleyici o sahneye olan beğenisiyle birlikte bilinçaltına o sahnede kullanılan ürünü de beğeni olarak atar.

HAKSIZ REKABET YOK
* O halde bir tür hipnoz yapıyorsunuz...
Evet, ben bir şekilde insanları hipnoz ediyorum. Ne var ki bu hipnoz tamamen yasal, etik ve haksız rekabete dayanmayan bir hipnoz.

* Türkiye'de sinema sektöründe ürün yerleştirme uzmanlığınızı kullanma planlarınız var mı?
Evet, böyle bir planım var. Yeşilçam sektörü, büyük firmalar ve Türkler'in beğenileri, merakları, değer yargıları, ahlak anlayışı konusunda bilgi topluyorum. Önümüzdeki zamanda çekilecek Türk filmlerinde ürün yerleştirme uzmanı olarak görev alacağım.

* Türkiye'de sponsor firmaların ürünleri gösterildiği için filmlerin yapımcılarına ceza kesiliyor. Yani yaptığınız iş Türkiye'de yasal değil...
Bu uygulama sadece Türkiye'ye özgü. Dünyanın hiçbir ülkesinde böyle bir uygulamaya şahit olmadım. Dünyanın en zengin film yapım şirketleri bile sponsorlarla çalışıyor ve bu sponsorların ürünlerini beyazperdede gösteriyor. Yapım şirketleri sponsorlardan kazandıkları para karşılığında yasalarda belirtilen vergileri veriyor. Özellikle sineması dünyaya henüz açılmamış Türkiye'nin ürün yerleştirme sistemine karşı olmasını anlayamıyorum.

* Ürün yerleştirme sistemi dünya sinemasında nasıl uygulanıyor?
Türkiye'de sponsor olmaları için firmaların kapısını çalan yapımcılar, oldukça da zorlanıyormuş. İngiltere ve Amerika'da ise büyük bir yapımda ürünlerinin yer alması için firmalar sıraya giriyor. Çünkü bu bir ayrıcalıktır. Ürün yerleştirme sisteminin başarıyla uygulandığı hiçbir ülke bu sistemden zarar görmedi. Türkiye neden zarar görsün?

MEHMET ÇALIŞKAN MAGAZİN

DİĞER GÜNAYDIN HABERLERİ
 İstanbul ya da Milano, önemli olan rahatlık!
 Hollywood'un ünlüleri mimarlığa merak saldı
 Renk renk 'Bibo'ları kullan ve at
 'PabetlandTrends'ten sevimli çelik dolaplar
 İster dondurma ister çerez yiyin
 Doğal hayat için özel kupalar
 Bu yazı erkeklere!
 Hintliler'i dekoltem ve dövmem cezbetti
 Göksel sahnede melek gibiydi
 Düet yapmak bizle moda oldu
 Ve... Karı koca oluyorlar
 Zarife'den kendime iyi ders çıkaracağım
 Prensler aşkı buldu dertleri halka düştü
 Chelsy Davy
 Moskova'ya Türk modası çıkarması
 Kate Middleton
HAKAN & UTKU
Sıcağı sıcağına notlar
20 faktör korumalı gazetecilik...
AYŞE TÜTER
Yaz bahçesi
Yeşil sosu hazırlamak için fesleğen, nane ve...
Düzenli egzersiz ve klasik müzik beyni gençleştirir
Düzenli egzersiz ve klasik müzik beyni gençleştirir
İnsan beyninin verimli çalışmasında; konsantrasyon ve dikkat kadar,...
Reagan'ın oğlu ile kızı geliyor!
Reagan'ın oğlu ile kızı geliyor!
93 yaşında Alzheimer'dan ölen ABD'nin 40'ıncı başkanı Ronald...
Düğün seneye
Düğün seneye
İlk evliliğinin ardından hiçbir ilişkisinde dikiş tutturamayan...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.