|
|
|
|
|
Düşmeden öldüler
|
|
Rum yolcu uçağı, Atina'da dağa çakıldı: 121 ölü... Bir yolcunun cep mesajı kazanın basınç kaybından olduğunu gösteriyor: Pilotlar yığıldı. Donuyoruz.
UÇAKTA ÇOCUKLAR VARDI Helios Havayolları'na ait Boeing 737 tipi yolcu uçağı, aralarında çocukların da bulunduğu 115 yolcusu ve 6 mürettebatıyla Atina'nın kuzeyinde dağa çakıldı... Kazanın nedeni, pilotlarda oksijen yokluğuna bağlı bilinç kaybı...
'PiLOTLAR MORARDI' Bir yolcunun can havliyle attığı cep mesajı 'dehşet dolu dakikaları' özetliyor: Uçakta dondurucu bir soğuk var. Yığılıp kalan pilotların yüzleri mavileşti. Elveda kuzen, biz donuyoruz... SMS'ten kısa süre sonra uçak çakıldı.
1- Uçak 10.07'de Larnaka'dan hareket etti.
2- 10.27'de pilot kuleye havalandırma arızası uyarısı yaptı.
3- 10.40'ta uçak Rodos üzerindeyken pilot "Atina FIR Hattı'na giriyoruz" dedi. Bu son telsiz konuşması oldu.
4- Kule 11 bin metrede seyreden uçağa "Alçalın" uyarısı yaptı. Cevap gelmeyince iki F-16 havalandı. F-16'lar uçakla irtibata geçmek istedi. Yanıt gelmedi ve uçak aynı yükseklikte Atina Havalimanı'nı teğet geçti.
5- Kaptan pilot kokpitte yoktu. Yardımcı pilotun başı yana düşmüştü. Yolcular sarkan oksijen maskelerinden soluyordu.
6- Otomatik pilotta olan uçak, göz göre göre Atina'nın 40 km uzağındaki dağa dümdüz çakıldı.
'Elveda kuzen, donuyoruz'
Larnaka-Atina seferini yapan uçak, 121 kişiyle çakıldı. Bir yolcu, kazadan birkaç dakika önce kuzenine cep mesajı çekip "Pilotun yüzü mosmor. Donuyoruz" diyerek veda etti....
Yunanistan'ın başkenti Atina, dün tüyler üperten bir uçak kazasına sahne oldu. Kıbrıs Rum kesimi Helios Havayolları'na ait 737 Boeing tipi yolcu uçağında meydana gelen havalandırma arızası, uçağın gizemli bir şekilde düşmesine yol açtı. Pilotlar, oksijensizlikten kendilerinden geçince uçak içindeki 6 mürettebat ve 115 yolcusuyla Atina havalimanın 40 km kuzeyindeki dağa çakıldı. İki pilotun da (hatta yolcuların) uçuş sırasında havalandırmanın arızalanmasıyla oluşan basınç problemi ve oksijen yokluğu yüzünden bayıldığı sanılıyor.
'PİLOTYERİNDE DEĞİL' Saat 10.07: Larnaka-Atina-Selanik seferini yapan uçak, Rum kesimindeki Larnaka Havalimanı'ndan kalktı. Saat 10.15:Kalkıştan kısa süre sonra pilotlar uçakta havalandırma arızası bildirdi. Saat 10.27: Larnaka'yla irtibat kesildi. Saat 10.40: Pilotlar Atina havalimanı kontrol kulesine "FIR hattına giriyoruz" mesajı gönderdi. Ve bu kurulan son irtibat oldu... Saat 11.20: Uçak Atina hava sahasına girdiği halde kuleyle irtibat kurmayınca, kural gereği iki F16 havalandı. F16'lar uçağı saat 11.20'de Naksos adası üzerinde buldu. F16 pilotları uçağın bu bölgede havacılık dilinde "irtibat kuramayınca yapılan yardım çağrısı" anlamına gelen havada şekiller çizdiğini söyledi. Pilot kabininde "yaşam belirtisi olmadığını" kuleye bildirdi. Bir F16pilotu, "Kaptan pilot yerinde yok. Yardımcı pilot da kontrol panelinin üzerine bayılmış gibi" mesajı geçti. Uçakla bağlantı kurulamıyordu.
ARIZA YAPMIŞTI Saat 12.00: Uçak inmesi gereken Atina havalimanına ulaştı. Alçalmak yerine 11 bin metreden havalimanını teğet geçti. Ancak tüm irtibat çabaları sonuçsuz kaldı. Saat 17.07: Ve yolcu uçağı göz göre göre Atina havalimanının 40 km kuzeyinde, evlere 400 metre uzaklıktaki dağa çakıldı... Kurtarma ekipleri hemen olay yerine gitti. Uçaktan geriye sadece kuyruğu kalmıştı. Kaza sonrası ortaya birçok senaryo atıldı. Pilotların kalkıştan kısa süre sonra havalandırmasisteminde arıza bildirmesi ve Rum yönetimi Ulaştırma Bakanı Haris Thrasu'nun "Uçak havalandırma sistemindeki arıza nedeniyle bakım gördü. Seferlerine birkaç gün önce başladı" demesi arıza nedeniyle düştüğü ihtimalini güçlendirdi.
TÜRK YOLCU YOK Yunan televizyonları, uçakta İngiliz ve Alman turistlerin de bulunduğunu, yolcuların büyük çoğunluğunun Kıbrıslı Rum olduğunu bildirdi. Yunanistan'daki Türkiye Büyükelçiliği de uçakta Türk olup olmadığını araştırıyor. Kaza sonrası haber ajanslarına konuşan Sotiris Voutas, yolcular arasındaki kuzeninin kendisine cep telefonundan şu mesajı geçtiğini söyledi: Pilotlar bilincini yitirmiş. Birinin yüzü mosmor. Elveda kuzen. Donuyoruz...
|
|
|
|
|
|
|
|
|