kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
  » Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Hayalinizi satın alabilirsiniz
Masaja gideceğim, jetimi hazırlayın
Hayalinizi satın alabilirsiniz

Hayalinizi satın alabilirsiniz

Kıyafet ve aksesuar konusunda sabırlı olan zenginler paralarını elit tatiller, özel akşam yemekleri ya da doğada kendilerini sınayabilecekleri rekor denemeleri için harcıyabiliyor. Amerika'da gelecek 10 yıl içinde lüks tüketimin genel tüketim içinde yüzde 25-17 arasında bir dilimde temsil edileceği söyleniyor. Avrupa'da bunun yüzde 26-20 arasında olacağı düşünülüyor. Bu da bugünkünden daha fazla sayıda lüks markanın piyasada yer alacağını, daha fazla mağaza açılacağını ve kıyasıya bir mücadelenin yaşanacağını gösteriyor. Ancak yapılan araştırmalar lüks tanımının en önemli özelliğinin özgünlük olduğunu gösteriyor. Bu da Gucci'ye ait olan Bottega Veneta markasının neden birden bire büyüdüğünün tesadüflere bağlı olmadığını çok iyi açıklıyor. Gucci CEO'su Robert Polet satışların geçen yıla göre yüzde 54 oranında arttığını ve daha da artacağını umduklarını söylüyor. Lüks markaların ısmarlama ürünlerine ilgi de büyük. Mücevher mağazası Boucheron'un satışları her yıl yüzde 15 artıyor. Özellikle bu son iki yıl içinde tasarımcılar ısmarlama ürün konusunda daha fazla sipariş alıyor. Amerikalı aksesuar firması Coach, yılda 3 milyon doları tüketici araştırmaları için harcıyor. Bu araştırma, markanın satışlarını artırmasa dahi imajını yeniden yapılandırmasına yardım ediyor. Ünlü Fransız markası Louis Vuitton gibi pek çok marka da hayalinizdeki her türlü ürünü tasarlıyor. CEO Yves Carcelles "Kemanınız için bir çanta ya da çay uzmanıysanız çay setiniz için bir kutu isteyebilirsiniz. Hayalinizdeki her şey için bize gelebilirsiniz" diyor. Konfor ve rahatlık da bir lüks üründe bulunması gereken özellikler... Louis Vuitton'ın Omotesando mağazasında müşteriler alışveriş yaparken veya sonrasında kendilerine tahsis edilen bir VIP odasında ayaklarını uzatarak bir kadeh şampanyanın tadına varabiliyor. Tüketici kültürünün sürekli geliştiği en önemli yer olan Japonya'da bazı markaların müzeleri bile var. Örneğin Hermes'- in Ginza mağazasında bir sanat müzesi bulunuyor. Lüks marka alıcıları ise daha çok saat ve takıya para harcıyor. Onu giyim ve aksesuar, çocuk ürünleri, şarap ve likör takip ediyor. Bazı markalar farklı alanlarda da alıcılara hizmet götürüyor. Bulgari Milano'- da yeni bir otel inşa ettirdi. Armani de Milano'da bir alışveriş merkezi açıyor. Versace'nin de Avustralya'da bir oteli var. Moda markası olarak ünlenen isimler, artık kendi alanların dışına çıkarak, otel, restoran ya da çikolatacı açıyor. Dünya küçülüyor, "lüks" mallar bir çılgınlık halini almaya başlıyor. Önümüzdeki günlerde bu çılgınlığın en son "buluş"larını göreceğiz gibi... Yeter ki çok çok para olsun!
DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 Yüzde 70 indirim başladı
 50 yıldır bitmeyen balayı
 Gençlik elden gidiyor
 Geleceğin siyasetçileri
 Muhalif dergi Leman hazine teşviği almış
 Genetik okudu ama korku filmi çekiyor
 Ne yapsa ablası gibi olmuyor
 Doğu Anadolu'yu keşif yolculuğu
 İstanbul tiyatro sahnesi oldu
 Haftanın Kitapları
 Onun otomobili var 1 milyon dolar
 Tek başına değil grupça 'star'lığı seçtiler
 Bağlasak da yerinde durmayacak gibi!
 Ayrılık yaramış
 Limon ve Zeytin terlik giyecek
 7 gün 7 gece nerede ne yapmalı?
 Ferhat Göçer Hisar'da
 Cazı bir de ondan dinleyin
 Dışarı Çıkmadan Önce
    Cumartesi Yazarlar
  » Güncel
    Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
BALÇİÇEK PAMİR
Eşinizi tanıyor musunuz?
Geçenlerde arkadaşım kocasını...
FİLİZ AKIN
Hayat ve misafirlik
Sitenin sahilinde yine gazetelere...
SUNAY AKIN
Dürüst olalım beyler
Kentlerde patlayan bombalar için...
ALİ POYRAZOĞLU
Hep aşk yüzünden
Futbolun politikası olduğuna göre,...
İster kirazlı ister şeftalili likör zamanı
Kavurucu sıcaklarda insanın canı yüksek alkollü içkiler çekmiyor. Bunun yerine...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.