|
|
|
|
|
Bombardier'in en yeni iş jeti Challenger görücüye çıktı
|
|
Türkiye'de en çok iş jeti bulunan şirketlerden biri olan Kanadalı Bombardier, 19 milyon dolarlık Challenger 300'ü İstanbul'a getirdi. Hedefleri yılda iki jet satmak.
Boeing ve Airbus'tan sonra dünyanın 3. büyük uçak üreticisi olan Kanadalı Bombardier şirketi, en yeni iş jeti Challenger 300 modelini Türk şirketlerine tanıtmak üzere İstanbul'a getirdi. Bombardier'in Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan yapılan uçuşuna Airport ekibi de katıldı. Bombardier'in Ortadoğu ve Türkiye Satış Müdürü Joseph Papke, Türkiye pazarının kendileri için çok önemli olduğunu, her yıl iki jet satmayı hedeflediklerini söyledi. Suudi Arabistan'dan sonra kendileri için ikinci büyük pazarın Türkiye olduğunu kaydeden Papke, 8 kişilik Challenger 300'e Türk iş adamlarının büyük ilgi göstermesini beklediklerini kaydetti. Papke, Challenger 300'ün aynı sınıftaki rakibi Falcon 2000'den 6 milyon dolar daha ucuz olduğunu belirtti.
UZUN MENZİLLİ Bombardier'in en yeni modeli Challenger 300'ün üretim programına 1998 yılında başlandı. Challenger 300, çok sayıda iş adamı ve pilotla yapılan mülakat sonucu tasarlandı. Yapılan araştırmalarda iş jeti müşterilerinin geniş kabin, uzun menzil ve 15 milyon dolarlık jet istediği ortaya çıktı. 2003 yılında Avrupa ve Amerika sivil havacılık otoritelerinden sertifikasyon alan Challenger 300, bir yıl içinde 60 adet satıldı. Liste fiyatı 19 milyon dolar olan uçak, 5 bin 741 km.lik menziliyle kıtalar arası uçuş yapabiliyor. Uçak, İstanbul'dan Hindistan'a, İzlanda'ya ve Afrika'da Tanzanya'ya hiç durmadan uçabiliyor. Düşük işletme giderleri ile dikkat çeken Challenger 300'ün bir saatlik uçuş maliyeti yaklaşık bin 627 dolar. Challenger 300, çok kısa pistlere bile rahatlıkla inip kalkabiliyor. İki adet Honeywell HTF7000 turbofan motora sahip jetin oldukça sade olan kokpiti de pilotlara kullanım kolaylığı sunuyor. Challenger 300'ün uzunluğu, 20.93 m., kanat açıklığı 19.40 m., kabin yüksekliği ise1.85 m. Kabinde koltuklar ikili sıra halinde diziliyor. Döner koltuklar aynı zamanda yatak haline dönüşebiliyor. Uçakta DVD, telefon, bilgisayar bağlantısı ve bir adet de mutfak bulunuyor. 2001 yılından önce Türk şirketlerinin bünyesinde 45-50 adet jet vardı. Bugün ise Dassault, Bombardier, Beechcraft ve Cessna modellerinde 18-20 adet iş jeti bulunuyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|