Tofaş'ın yeni CEO'su Altavilla, Bursa'da 2007'de yılda 60 bin adet üretilecek yeni 'sedan'ın yüzde 30'unun ihraç edileceğini söyledi ve ekledi: "Türkiye'de piyasamızı geri alacağız. Ben kaybetmeyi sevmem, kaybetmeyeceğim. Bursa fabrikası Avrupa ihracat üssü olacak...
Fiat, yeni sedanla payını geri alacak
2007'nin ikinci yarısında pazara sunulacak yeni sedanın Bursa'da üretileceği müjdesini veren Tofaş'ın yeni CEO'su Altavilla, "Pazar payımızı geri almak istiyoruz" dedi.
Tofaş, 31 Mart 2005'te açıkladığı yeni hafif ticari araç projesi Minicargo'nun yatırım müjdesinin ardından şimdi de yepyeni bir kompakt sedanın Türkiye'de üretimine başlayacak. Böylelikle Tofaş, iki projenin hayata geçmesi için tamamen kendi imkanlarıyla 520 milyon Euro'luk ciddi bir yatırımı da gerçekleştirmiş olacak.
YENİ CEO'DAN ATAK Tofaş'ın çiçeği burnunda CEO'su Alfredo Altavilla, yepyeni bir modelin Türkiye'de üretileceği müjdesini verdi. Fiat'ın sert politikalarıyla bilinen CEO'su Sergio Marchionne'nin sağ kolu olarak tanınan Altavilla, Tofaş-Fiat'ın yıllardır iç ve dış pazarda çok önemli başarılara imza attığını vurguladı. Altavilla basın toplantısında yaptığı açıklamada, artık ihracat için atağa kalktıklarını söyledi. Doblo, Albea ve Palio gibi araçların üretildiği bir üs olan Bursa'nın, Fiat'ın PSA Grubu ile birlikte geliştireceği küçük hafif ticari araca ev sahipliği yapacağını hatırlatan Altavilla, yeni geliştirilen sedanla güçlerine güç katacaklarını söyledi. Brezilya ve Çin'de de üretimi planlanan araç, Avrupa pazarlarına sadece Türkiye'den ihraç edilecek.
BURSA'DA TAM KAPASİTE Tamamı kendi kaynaklarından milyon Euro harcayarak hayata geçireceği yeni sedan ve çalışmaları süren minicargo projeleri Tofaş'ı, Fiat'ın önemli üç üssünden biri haline getirecek. Bu yatırımı ise Tofaş kendi kaynaklarıyla gerçekleştirecek. İki araç projesi için Tofaş'ın yapacağı yatırım ise 520 milyon Euro'yu bulacak. Projelerin devreye girmesi Tofaş'ın Bursa'daki fabrikası tam kapasiteyle çalışmaya başlayacağı anlamına geliyor. Bu arada Tofaş Ticari Grup Direktörü Müfit Ataseven markanın ürün yelpazesinin değişerek gençleştiğini belirterek, bir otomobil markası için bu kadar ürünü kısa zamanda harekete geçirmenin kolay olmadığını anlattı.