  |
|
Şaka gibi ama, değil
Eylülde çıkacak olan Forbes'u heyecanla beklediğim gibi Deniz Akkaya'nın hazırladığı dergiyi de merakla bekliyordum. Nihayet ilk sayı çıktı. İsmi Dishy... Yani Dişi... Türkçe yazmak 'banal' bulunmuş olmalı... Deniz Akkaya derginin aynı zamanda 'marka müdürü'ymüş... Ayrıca dergisine konu ettiği model adayı genç bayanların "üzerlerine bizzat titreyip onlara marka olma yolunda yeni ufuklar açacağından" da söz ediyor. Hay Allahım, şu marka olmak ne kadar kolay şeymiş de biz bilmiyormuşuz. Akkaya, Dishy'nin hedef kitlesini şöyle tanımlamış: "Hayata sımsıkı asılan, kendi ayakları üzerinde duran, üreten ve ürettiği için keyifle tüketen kadınlar!" Yani ülkemizdeki yaklaşık 15 milyon kadın. Peki sizce bu dergi oturduğu zaman, yani 6 ay sonra kaç satar? Taş çatlasa 7 - 8 bin. Yani hedef kitle Deniz Hanım'ın çizdiği gibi değil. O halde nasıl? Bunun yanıtını dergideki iki 'bilimsel' araştırmada görmek mümkün. İlkinin konusu 'Plajda seks'. 5 değişik durum öneriliyor: Suyun içinde, iskele altlarında, soyunma kabininde, şemsiyenin altına saklanarak, kayalıklarda. Konu mankeni kullanmışlar. Her durum için de bir yorum yazılmış. Yorumların ortak başlığı şöyle: Denedik ve ne oldu? İkinci 'araştırmacı gazetecilik' örneğinin başlığı ise "Bu ne ilgi Ahhh!!" Alt başlık her şeyi anlatıyor: "Etrafta adam kalmadı, diyenlere müthiş bir haberimiz var. Sosyalleşmenin, hoş adamlarla tanışmanın yolunu sonunda bulduk. Yalnız bunun için 65 bin Euro'ya ihtiyacımız var. Sonrası kolay. Trafiğe takılmış giderken artık sıkılmayacaksınız. Çünkü her 10 metrede bir etrafınızı sizinle konuşmaya çalışan erkekler saracak!" Araştırma Peugeot'nun PGO diye sunulan modeli üzerine... James Dean'in Sallinas'taki yarışlara giderken kaza geçirip içinde öldüğü Porsche 356'sının tıpkısının aynısıymış...Ne demişti dergisinin marka vaadi için Deniz Hanım? Üreten ve ürettiği için keyifle tüketen kadınlara hitap edeceğim. Çekinmeden erkekleri de eklemeli. Çünkü dergi, 'üretici' falan bilemem ama aynı ölçüde erkekleri de ilgilendirebilir Akkaya'nın dergisi çıkmadan PR'ı gelmişti gündeme. "Deniz Akkaya Brad Pitt ile röportaj yapacak!" Derginin kapağına da anons koymuşlar: Dakika dakika Brad Pitt Macerası. İçinde röportaj var sanıyorsunuz. Ama yok! Deniz Hanım uzun uzun röportajı nasıl yapamadığını; Mr. and Mrs. Smith'in galasına bile nasıl gidemediğini anlatmış... Şaka gibi ama, değil. Tasarımı çok hoş, baskısı pırıl pırıl bu derginin ticari başarısından çok bizi tabii ki şu meşhur marka meselesi ilgilendiriyor. Deniz Hanım kendini marka müdürü olarak atamasa, içinde markalaşmadan dem vurmasa ilgileneceğimiz yoktu. Yine de umarız, pek çok insanın ekmek yediği dergi başarılı olur.
|