| |
|
|
Otobüs yolcularının dikkatine!..
Hazır Yaşam Destek otobüsünden söz etmişken, normal otobüslere de bir göz atalım. Devamlı şikayet edilen bir 'durum vaziyeti' var. Yolcular otogarlarda kavgalar çıktığını bazen karakollarda sabahladıklarını söylüyor, yardım istiyorlar. Aynı koltuğa iki ayrı bilet satılmasından tutun, gecikmelerden doğan sıkıntılara... Konforsuz araçlarda seyahat etmekten personelin hatalı tavırlarına kadar türlü çeşit sorun var. "Ne yapalım abi" diyenlere külliyen yanıt vereceğim aşağıda. Daha doğrusu "yolcu hakları nedir" onları sunacağım. Bence bu yazıyı kesin, cüzdanda, çantada saklayın. Bir gün olur lazım olur di mi ya?..
Yolcu hakları * Bir yolcuya bilet karşılığı satılan koltuk, bir başkasına mükerrer olarak satılamaz. * Tarifelerin üzerinde ücret alınamaz; ancak tarifelerde en fazla yüzde 20 indirim uygulanabilir.
Nasıl iade edilir? * Yetki belgesi sahipleri, otobüs hareket saatinin yirmi dört saat öncesine kadar yapılacak müracaatlarda taşıma veya bilet ücretinin tamamını iade etmelidir. * Otobüs hareket saatinden on iki saat öncesine kadar yapılacak müracaatlarda ise altı ay geçerli açık bilet düzenlemek zorundadırlar. On iki saatten az kala yapılacak müracaatlar için mevzuata dayalı bir hak bulunmamaktadır. * Yetki belgesi sahibi, yolcuların sağlıklı, rahat ve güvenli bir yolculuk yapmasını sağlayacak tedbirleri almak, yolcu, eşya ve kargoyu güvenli bir şekilde taahhüt ettiği yere kadar götürmekle yükümlüdür.
|