  |
|
Fark yaratan, yenilikçi girişimciler kazanacak
Boğaziçi Üniversitesi'nde öğrencilere girişimcilik dersleri veren Mustafa Koç, "Kampüste sadece hot dog değil, tatlı veya acı soslu hot dog satarsanız, ürüne yenilik katarsınız ve girişimci olursunuz" dedi.
Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, ''Asya bozkırlarından Avrupa içlerine kadar süren yolculuğumuzun da gösterdiği üzere risk alabilen bir toplumuz. Fakat bu yeterli değil. Girişimcilik suya atlayıp yüzmeye çalışmak değildir'' dedi. Boğaziçi Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Kulübü tarafından bu yıl sekizincisi düzenlenen ve "Girişimcilik'' konusunun işlendiği Uluslararası Öğrenci Kongresi'nin (GAIA 2005) açılışında konuşan Koç, bilgi çağı olarak adlandırılan günümüzde, girişimciliğin ekonomik ve sosyal kalkınmanın belkemiği haline geldiğini söyledi.
* İYİ DÜŞÜNCE YETER: Ekonomiler için bilgi sermayesinin artık nakit sermayeden daha önemli hale geldiğini anlatan Mustafa Koç, "Artık fikirler ekonomileri sürüklüyor. Microsoft örneğinden de anlaşılacağı üzere, birçok büyük şirketin temelinde düşünce gücü var'' dedi. İyi bir düşünce varsa, bunu gerçekleştirmek için paraya ihtiyaç olmadığını kaydeden Koç, risk sermayesi sayesinde birçok yatırımcı ve şirketin finansman sağlayacak iyi fikirler aradığını ifade etti.
* HOT DOG'LARI SOSLU SATIN: Girişimcilik konusunda öğrencilere örnekler de veren Mustafa Koç, üniversite kampüsü içinde "hot dog'' satmanın girişimcilikten daha çok "küçük işletme'' olarak değerlendirileceğini ancak, ''hot dog''ları tatlı ve acılı soslarla satmanın girişimcilik olarak kabul edilebileceğini belirterek, "Çünkü bu bir yenilik. Bu alanda rekabetsiz kalıyorsunuz'' dedi. Öğrencilere, ''verdiğim örneği bir iş önerisi olarak alıp kampus içinde Asya tipi hot dog standı açmayın'' diye espri yapan Koç, girişimciliğin diğer karakteristik özelliklerine ilişkin de "Tutku, merak ve ısrar. En önemlisi de başarı'' dedi.
|