|
|
Türk kadını yavaş yavaş değişiyor
Efes Pilsen, Türk insanının yaşam biçimini anlamaya ve değişimlerini izlemeye yönelik çalışmalarına bir yenisini daha ekleyerek, 'Türkiye Kadın Profili 2'yi çıkardı. Araştırma, Türk kadınının özel hayatından aile yaşantısına kadar birçok konuyu ele alıyor.
Efes Pilsen, İsmail Gülgeç'in karikatürleriyle renklenen 'Türkiye Kadın Profili 2' adlı araştırması ile Türk kadınının nasıl yaşadığını, hangi detaylara dikkat edip, nasıl davrandığını ortaya koyuyor. 1998 yılında yayınlanan 'Türkiye Profili'nin ardından 2000 yılında yayınlanan 'Türkiye Kadın Profili'ni, 2002 yılında da 'Türkiye Profili 2'yi kamuoyunun bilgisine sunan Efes Pilsen, araştırmalar zincirinin dördüncü halkası olan 'Türkiye Kadın Profili 2' ile aynı zamanda Türk insanının alışkanlıklarını, değer yargılarını, aile hayatını, fiziksel özelliklerini ve benzeri araştırma verilerini kapsıyor. Türk insanını daha iyi tanımak, tüketicilerinin tercih ve ihtiyaçlarını daha yakından takip etmek için hazırlanan profil çalışması, sekiz bölümden oluşuyor: 'Bireysel ve Fiziksel Özellikler', 'Tüketim Kalıpları', 'Alışveriş Alışkanlıkları', 'Tasarruf Alışkanlıkları', 'Konut ve ev Tekstili', 'Değerler', 'Çalışma Hayatı' ve 'Sosyal Yaşam'.
TÜRK KADINI SAĞLIĞIYLA İLGİLENMİYOR, BAKIM YAPMIYOR Türkiye'nin kır ve kent nüfusunu temsil eden örnekler üzerinde anket yöntemi ile yapılan 'Türkiye Kadın Profili 2', Türk kadınının son yıllarda değişen davranış kalıplarını ve özelliklerini detaylı istatistiklerle, açık ve net bir dille gözler önüne seriyor. Araştırmada, fiziksel özelliklerinden, değer yargılarına kadar çeşitli yönleriyle ele alınan Türk kadınının yavaş da olsa değişim gösterdiği gözleniyor. Sonuçlar, birçok can alıcı noktaya değiniyor. Türk kadınının sağlığıyla hiç ilgilenmediği, kişisel bakımını ihmal ettiği, Türk ailelerinin yüzde 40.5'inin yerde yemek yediği ve Türk kadınının sanıldığı kadar çok taksitli alışveriş yapmadığı gibi veriler, dikkat çeken sonuçlar arasında. Araştırmada ayrıca Türk kadınlarının televizyon izleme alışkanlığında yüzde 61.8'lik bir oranla yerli dizilerin öne çıkması dikkat çekiyor.
Bekar kızlar görücü usulüne karşı Evli/dul/boşanmış olanlar Bekar olanlar Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Kadın 2000 (%) Kadın 2004 (%) Tanışıp anlaşarak 38.8 37.2 87.0 87.5 Tanışmadan, görücü usulü 42.6 41.7 6.3 3.0 Az tanıyarak görücü usulü 18.6 21.1 6.7 9.5
|