|
|
Bu havaalanı 2 milyon dolara muhtaçtı...
Atatürk Havalimanı terminalleri, 3 milyar dolarlık bir bedelle 15 yıllığına kiraya verildi. Yirmi yıldır süren özelleştirmelerde bile böyle bir işlem gerçekleşmemişti. Havalimanının kiralanması devlete önemli bir para kazandırdı. Bu olay beni 1980'li yılların başına götürdü. O zamanlar, Atatürk Havalimanı'nın şartları inanılmaz derecede kötüydü. Özellikle dış hatlar terminalinin kapasitesi, gelen yolculara yetmiyordu. Fiziksel durumu ise içler acısıydı. Genişletilmesi ve yenilenmesi gerekliydi. Bunun için de yurt dışından ithal edilecek malzeme için paraya ve dövize ihtiyaç vardı. O tarihlerde Hazine'nin dış ilişkiler bölümünde genel müdür yardımcısıydım. Bir yurtdışı seyahati öncesi, ilgililer beni yapımı devam eden terminal binasını gezmeye davet ettiler. İnşaatı gezerken bir gerçeği daha gördük. Yürüyen merdiven veya zemin kaplaması gibi o tarihlerde bizde üretilemeyen malzemeler yurt dışından ithal edilmediği taktirde, inşaatın bitmesine olanak yoktu. Hemen Kuveyt Fonu'na müracaatı yolladık. Yanılmıyorsam, kredinin toplamı 2 milyon dolardı. Havalimanı tamamlandı. Aradan 25 yıl geçti. Havalimanına 1980'li yılların başında 2 milyon dolar kredi ararken, şimdi 3 milyar dolara kiraya verebiliyoruz. Bir de artısı var. Yavuz Semerci'nin deyimi ile, Türkiye'den "dünya havacılık sektörüne global bir markanın doğduğunu da ilan ediyoruz."
|