|
|
Türkiye'nin Süpermarkalar'ı eylülde açıklanıyor
CNN, Forbes, Le Figaro, Daily Telegraph gibi yayın kuruluşlarının Türkiye temsilciliklerini yürüten Gürkan Kınacı ve Dilek Koç, şimdi de 'Superbrands' yani Süpermarkalar'ı Türkiye'de organize etmek üzere harekete geçmiş. Eylül ayında Türkiye'nin de 160 süpermarkası açıklanacak. Peki süpermarka nasıl seçiliyor? Türkiye'de birkaç aydır aralarında Can Paker, Aclan Acar, Cem Boyner, Haluk Dinçer, Hıncal Uluç, Güneri Civaoğlu ve Mehmet Ali Yalçındağ'ın da bulunduğu 15 kişilik seçici kurul, kendilerine gönderilen 1100 markaya 1 ile 20 arasında puan verdi. Kınacı, bu değerlendirme sonucunda 160 markanın süpermarka olarak belirlendiğini söyledi. İngiltere'de on yıl önce BBC'de bir radyo programıyla başlayan ve bugün uluslararası yayınlarıyla markalaşmanın başyapıtı olarak tabir edilen Superbrands, bugüne kadar 43 ülkede 3 bin 60 markayı süpermarka olarak seçip, tüm dünyaya duyurmuş. Gürkan Kınacı, Türkiye'nin süpermarkalarının da yakında ansiklobedi büyüklüğündeki bir kitapta toplanacağını ve kitabın satışa sunulacağı gibi, yurtiçi ve yurtdışında 5 bin önemli adrese gönderileceğini söyledi.
|