|
|
İhracatçı 700 şirketin telefon görüşmesi yüzde 50 ucuzladı
Hangi şirket telefon görüşmelerini yüzde 50 daha ucuza yapmak istemez? Superonline genel müdürlüğü görevinden ayrıldıktan sonra 33 kişiyle birlikte Interkom-Telco- Türk'ü kuran ve şirketin de yönetimini üstlenen Savaş Ünsal'ın elindeki karta bakıyorum. TelcoTürk-10 YTL yazıyor. Ünsal, "Bu kartla, 811'li hatlardan 55 dakika birinci bölge diye adlandırdığımız ABD ya da Avrupa'yla konuşabilirsin" diyor. Ünsal'ın sözünü ettiği telekom işine giren ve lisans alan Türkiye'de şu anda 43 tane şirket var. Bunların 24 tanesi aktif olarak çalışıyor. İşte Ünsal'ın başına geçtiği TelcoTürk de bunlardan bir tanesi. Ancak anladığım kadarıyla en güçlü yapıya sahip şirketlerden biri. Şirketin hissedarları arasında, Oğuz Satıcı, Ayhan Bermek, Süleyman Nazif Orakçıoğlu, Tahsin Öztiryaki ve Tunç Özkan gibi tekstil sektöründe şirket sahibi isimler bulunuyor. Turizm sektöründen TURSAB'ın da hissedar olduğu şirketin amacı, ihracatçı şirketleri internetle daha yakından tanıştırmak ve özellikle uzun mesafe telefon görüşmelerine aracılık etmek. Savaş Ünsal, şimdiden 700 ihracatçıyla çalışmaya başladıklarını, 50 bayiye ve 50 tane de callshop adı verilen arama ofislerine ulaştıklarını anlatıyor. Ünsal bir şirketten örnek veriyor ve sadece yurtdışı görüşmeleri 30 milyar, bütün telefon görüşmeleri ise 100 milyar TL olan bu şirketin yakında telefon ücretlerinin yarı yarıya ineceğini vurguluyor. Hiç fena değil, ne dersiniz? Tekelin hiçbir sektöre faydası olmadığını açıkça ortaya koyan somut örnekler bunlar. Savaş Ünsal, şimdi de Türk Telekom'a bir mektup yazmış ve ADSL bağlantısını Türk Telekom adına yapmaları için kendilerine izin verilmesini istemiş. Ünsal diyor ki, amaç ADSL'in yaygınlaştırılmasıysa, sadece bizim ilişkimiz olan bine yakın şirket var ve hepsinin de ADSL'e olan ihtiyacına tanığız. Bakalım, Türk Telekom, Interkom gibi şirketlerin taleplerine ne cevap verecek.
|