Cep telefonu pazarının yeniden hareketlendiğini söyleyen Nokia Türkiye Müdürü Fiorentino, Türk halkının Avrupalıların aksine uçuk kaçık modellerden çok hoşlanmadığını söyledi.
NokiaTürkiye Müdürü Alessandro Fiorentino, Türkiye mobil telefon sektörünün kriz dönemini atlatarak yeniden kalkışa geçtiğini söyledi. Fiorentino, Türklerin Avrupalıların aksine, uçuk kaçık telefonlar yerine klasik modelleri tercih ettiğine dikkat çekti Dünya cep telefonu sektöründe amansız rekabet devam ediyor. Sektörün son yıllardaki lideri Nokia bu pozisyonunu geçen yılda korumasını bildi. Şirket sektörün yüzde 30.7'lik kısmını hala elinde bulunduruyor. İkinci sırada yüzde 15.4'le Motorola, üçüncü sırada ise yüzde 12.6'yla Samsung bulunuyor. Peki Türkiye'nin mobil telefon sektöründe durum nasıl? Konuyla ilgili olarak görüştüğümüz Nokia Türkiye Genel Müdürü Alessandro Fiorentino, Türkiye mobil telefon sektörünün ekonomik krizi atlatarak yeniden kriz öncesi dönem şartlarına ulaştığını söyledi. Fiorentino SABAH'ın sorularını şöyle yanıtladı:
Sektörün son yıllardaki gelişmesi hakkında bilgi verebilir misiniz? Son üç yıl kriz döneminin yaralarını sarmakla geçti. 2004 rakamları ile birlikte yeniden kriz öncesi döneme geri döndük.
Bu iyileşmeyi neye bağlıyorsunuz? Ekonomik durum oldukça iyi. Tabi cihazların giderek gelişmesi de satışların artmasına neden oldu.
İnsanlar bu teknolojilere alıştı mı? Evet. Cihazların fotoğraf, renkli ekran ve müzik çalma gibi özellikleri insanların çok ilgisini çekiyor. Kullanıcılar verdikleri paranın karşılığını aldığını düşünüyor.
Kullanıcıların tüm isteklerinin karşılandığı söylenebilir mi? Malum, beklentilerin sınırı yoktur. 4-5 sene önce kimse cep telefonlarında fotoğraf çekme, renkli ekran, müzik çalma veya internete bağlanma özelliklerin olabileceğini aklından bile geçiremezdi. Gelişme sürer.
Türk halkının cep telefonu konusunda tipik alışkanlıkları var mı? İki önemli husus var. Türkler yeni teknolojileri kullanmaktan hiç çekinmiyor. Alışkanlık dönemi çok kısa sürüyor. Ancak iş tasarıma geldiğinde durum değişiyor. Türk Halkı bu konuda biraz tutucu. Örneğin renkli telefon kapakları pek kabul görmüyor. Klasik tasarımlar daha fazla tercih ediliyor. Yani Türk insanı havalı telefonu seviyor ama tasarım çok uçuk olursa ilgi göstermiyor. Avrupalılar ise tam tersine çılgın tasarımlara daha fazla ilgi duyuyor.