Basında bu ay başından itibaren fiilen başlayan yeni denetim sürecinde sertifikalandırılmış tirajlar üçer aylık dönemlerle kamuoyuna açıklanacak.
Basında "ABC Türkiye Tiraj Denetim Projesi" ile şeffaf tiraj dönemi bu ay başından itibaren fiilen başladı. ABC Türkiye Tiraj Denetim Projesi dün yönetim kurulu üyelerinin katılımıyla Ritz Carlton Oteli'nde düzenlenen bir basın toplantısı ile kamuoyuna duyuruldu. Yönetim Kurulu Başkanı Yiğit Şardan, ABC Türkiye denetim projesinin kuruluş ve hedefleriyle ilgili ayrıntılı bir sunum yaptı. 1 Haziran 2005 tarihi itibariyle fiilen başlayan denetim sürecinde, sertifikalandırılmış tirajlar üçer aylık dönemlerle kamuoyuna açıklanacak. 2002 yılından bu yana çalışmaları sürdürülen ABC Türkiye Tiraj Denetim Projesi'nin Yönetim Kurulu, Reklamcılar Derneği, Reklam Verenler Derneği, Doğan Dağıtım, Merkez Dağıtım, Hürriyet gazetesi, Sabah gazetesi, Akşam gazetesi, Zaman dergisi, Yeni Aktüel dergisi ve Vatan Dergi Grubu temsilcilerinden oluşuyor.
OBJEKTİF RAKAMA ULAŞMAK Reklam mecrası niteliğindeki bütün yayınların katılımına açık bulunanABC Türkiye Tiraj Denetim Projesi'nin amacı, "Başta gazete ve dergiler olmak üzere reklam mecrası niteliğindeki süreli yayınların tiraj rakamlarını tek çatı altında toplamak, bu rakamları uluslararası standartlara uygun ve tarafsız bir biçimde denetlemek, sertifikalandırmak ve objektif tiraj rakamlarına ulaşmak" olarak açıklandı.
Tiraj denetimi, ABC Türkiye tarafından seçilen uluslararası bağımsız denetim firması Ernst & Young tarafından yürütülecek.
Denetim firması; yayıncılar, matbaalar, dağıtım şirketleri, baş bayiler, son satıcılar, abone temsilcilikleri veya ilgili diğer yerler nezdinde net satış (tiraj) rakamlarını doğrulamak amacıyla, ABC Türkiye Tiraj Denetim Kurulu standartları çerçevesinde denetim çalışmalarını yürütecek.
Denetim çalışması; net satış (tiraj) ile ilgili muhasebe kayıtlarının incelenmesiyle birlikte, yayın basım, dağıtım ve iade süreçlerinin yurt çapında ve çeşitli safhalarda örnekleme usulü fiziksel incelemesini de kapsayacak.