|
|
Uçaklar neden rötar yapıyor?
Geçen hafta sonu bir arkadaşımla birlikte Bodrum'a seyahat ettim. Gidiş ve gelişte ilginç gecikmelere tanık oldum. İstanbul'dan Bodrum'a giderken zamanında yapılan bir anonsla uçağa alındık. Ancak bekleme uzadıkça uzuyor. Dönüp uçağa bakıyorum uçak dolu, boş yer yok. Belli ki yolcu beklenmiyor. Gecikmeli kalkıyoruz. Bodrum'a havada birkaç tur attıktan sonra indik. Bir terslik var ama ne? Cevap bulamadım. Bodrum dönüşünde de buna benzer olaylara tanık olduk. 19.20 de Bodrum'dan kalkan uçağımız, İstanbul'a yaklaşınca Trakya üzerinde yarım saate yakın lüzumsuz tur attıktan sonra Atatürk Hava Limanı'na indi. Sorun bitmedi. Hava limanında yoğun trafik olmamasına rağmen, indikten sonra pistte bekleme başladı, ancak 20 dakika sonra uçağımız körüğe yanaşabildi. Uçaktaki yolcular buna bir anlam veremediler. Herkes birbirine sebebini sormaya başladı. Ben de kısa bir araştırma yaptım. Uçaklarda son günlerde yaşanan bu olayların altında yatan gerçeğin, Hava Trafik Kontrolörleri'nden kaynaklandığını öğrendim. Merkezi Brüksel'de bulunan Uluslararası Hava Kontrolörlüğü'nden gelen primin dağıtılmamasını protesto eden kontrol kulelerinden kaynaklanıyormuş. Bunun gerçek olup olmadığını öğrenmek için DHMİ Genel Müdürünü aradım, ulaşamadım. Gerçek neden bu ise, yolcuların ne günahı var? Uçakta rastladığım THY eski Yönetim Kurulu Başkanı Cem Kozlu'ya, uçağın yukarıda dolaşmasının maliyetini sordum. Kozlu, bunun çok yüksek boyutta olduğunun altını çizdi. Rötarlarda THY'nin suçlu olmadığı, asıl suçlunun DHMİ olduğu anlaşılıyor.
|