|
|
Kaybeden hep izleyici oluyor!
Reklam Kurulu özellikle TV kanallarındaki gizli sponsorluk konusunda hassasiyetini sıkça bildiriyor... Üstelik bunu sadece önerilerle değil çok yüklü para cezası uygulamalarıyla da yapıyor. Geçen günlerde konuyla ilgili dudak uçuklatan rakamları beyan etti kurul başkanı Özcan Pektaş; 2004 yılı içerisinde TV, gazete ve dergilere 2 Milyon YTL'den (2 Trilyon TL) fazla örtülü reklam cezası verdiklerini açıkladı... Pektaş, örtülü reklamın cezasının 5001 YTL olduğunu, yayının ulusal olması halinde bunun 10 katına çıktığını da hatırlattı. Rekabet hukuku içerisinde bu cezai yaptırımlar caydırıcı mı bilmiyorum ama ortada bir kurul varsa, kurula ihtiyacın oluşması da gerekiyor... Ben televizyonların kimi zaman estetikten yoksun olarak mozaiklediği reklamlar yüzünden dizi ya da film keyfimin canına okunduğuna inanıyorum. Bir yandan kurul baskısı öte yandan estetik kaygısı; hakikaten zor TV yöneticilerinin işi! Televizyonları, izleme keyfini kalitesizleştiren ucuz işlere yönelten nedenlerden biri de bu. Sonuçta kaybeden hep izleyici oluyor; ne acı!
|