|
Bursalı Megane samba yapacak
|
|
Oyak Renault, sadece Bursa'daki bantlardan çıkan Megane II Sedan modelini Latin Amerika'da da üretmek için çalışmalara başladı. Şirket, bu otomobile yerel bir üretici ile Brezilya'da hayat verecek Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, hurda araç teşviğinin kaldırılması ve ÖTV artışı nedeniyle pazarın yüzde 20 daralacağını öngördü. Aybar, "2004'te 150 bin fazla araç satılabilirdi" dedi....
Geçtiğimiz yılı rekorlarla kapatan otomotiv sektörüne artık Türkiye dar gelmeye başladı. Oyak Renault, sadece Bursa'da üretilen Megane II Sedan modelini Latin Amerika'da üretmek için kolları sıvadı. Genel Müdür Alain Gabilett, Brezilya'daki lokal bir üreticiyle işbirliği yaparak, Megane II Sedan üretimi yapmayı planladıklarını açıkladı. 5 kıtada 100'den fazla ülkeye ihracat yapan şirket böylece, Fransız Renault'nun farklı pazarlarda daha güçlü olmasını sağlayacak. Sabah gazetesinin ekonomi ve finans çevreleriyle olan toplantıları Renault ile devam etti. İstanbul Levent'te bulunan Renault Mais Genel Müdürlüğü'ndeki kahvaltılı sohbet toplantısında, Renault Mais ve Oyak Renault'nun 2004 yılı performansı, hedefleri ve otomotivdeki son gelişmeler masaya yatırıldı.
DÜNYAYA AÇILDILAR Ortakları Oyak ile uzun süredir başarılı bir birliktelik yaşadıklarını belirten Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet, 6 yıllık ihracat cirolarının milyar dolara ulaştığını ve bu rakamın Türk otomotiv sektöründe bir rekor olduğunu kaydetti. Özellikle Megane Sedan üretimiyle 2004' performansı yılı ilan ettiklerini hatırlatan Gabillet, şunları söyledi: "Geçtiğimiz yıl üretimimizi yüzde 49 artırarak, 132 bin 257 adetten 197 bin 353'e çıkardık. Toplamda 2.4 milyar dolarlık ciroya ulaştık. Oyak Renault'nun ihraç ettiği toplam 130 bin 393 otomobilin 79 bin 783'ü Megane II Sedan, 51 bin 120'si Clio Symbol oldu. " Global anlamda Nissan ile Renault'nun başarılı bir işbirliği içinde olduğunu kaydeden Gabillet, bu sayede Oyak Renault'nun birçok kıtaya uzanabildiğini belirtti. Şirket Arjantin'den Kolombiya'ya kadar farklı ülkelere motor, vites kutusu gibi CKD (parça) ihracatı gerçekleştirdiğini ekleyelim. Oyak Renault'nun yurtdışı faaliyetleri sadece bununla sınırlı değil. Alain Gabillet, Çin'e ihracat için çalışmalar yaptığını belirtti ve ekledi: "Çin'de üretim yapmak çok zor. Yerel üretici şart. Megane Sedan'ı orada üretmek için görüşmelerimiz sürüyor. Ancak işler bürokrasi nedeniyle biraz yavaş ilerliyor. Megane Sedan'ı Brezilya'da üretme projemiz var. Bursa'dan hem CKD ihracatı hem de orada yerli bir ortak ile üretim gerçekleşecek. Çalışmalarımız sürüyor."
PAZARDA YİNE LİDERİZ Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da 2004 yılı binek+hafif ticari araç toplam pazarında 112 bin 781 adetlik satışla lider olduklarını söyledi. 7'nci kez üst üste birinci olduklarını belirten Aybar, 2004'le ilgili olarak şu bilgileri verdi: "Geçtiğimiz yıl binek otomobilde yüzde 18.8, binek+hafif ticari araçta yüzde 16.3'lük pazar payı elde ettik ve lider olduk. En yakın rakibimizden 4 bin fazla araç sattık. Megane II Sedan 31 bin 781 adetlik satış rakamı ile 2004'ün en çok satan markası oldu. Onu, yaklaşık 30 binlik satış ile Clio Symbol izledi."
|