|
|
|
|
|
Tekerleri A380'i taşıyamadı
|
|
Airbus'ın üretim programı için 14 milyar dolar harcadığı ve geçen ay görkemli bir törenle fabrikadan çıkardığı iki katlı A380'in yer testlerinde ciddi problemler yaşandığı ortaya çıktı. Airbus'ın kurum içi yazışmalarını ele geçiren Alman Der Spiegel Dergisi'nin haberine göre dayanıklılık testine tabi tutulan dev jumbo jette beklenmeyen problemlerle karşılaşıldı. Der Spiegel'in haberi büyük yankı buldu. İçinde bar, oturma ve dinlenme salonları, restoran, alışveriş butikleri bile bulunan A380 büyük heyecan yaratmıştı. Sivil havacılık otoriteleri, geçen yıl Boeing'den daha fazla uçak satarak ticari uçak pazarında liderliğe oturan Airbus'ın, artık tahtını kaptırmayacağını savunurken, bazı çevreler büyük paralar harcanan A380'nin pazarda tutmayacağını, Airbus'ın büyük bir kumar oynadığı görüşünü dile getiriyordu. Testler sırasında ortaya çıkan problemlerden birisi uçuş güvenliğini tehdit eder ölçüde uçağın kuyruğunun inişlerde şiddetle sallanması. Airbus mühendislerinin A380'ni hafifletmek için iniş takımlarının ağırlığını 760 kiloya düşürmesi de bir başka sorun oldu. Zira ağırlığı 560 tonu bulan uçağın iniş takımlarının bu kadar yükü kaldıramayacağı konuşuluyor.
AİRBUS: HER ŞEY YOLUNDA Testlerde ortaya çıkan ve beklenmeyen problemler yüzünden A380'nin önümüzdeki ay yapılması planlanan ilk uçuşunun haftalarca ertelenebileceği belirtiliyor. Der Spiegel'in haberi üzerine açıklama yapan Airbus sözcüsü David Voskuhl, haberin gerçekleri yansıtmadığını savundu. Voskuhl, 'Bu problemler bizim beklediğimiz hata limitleri içindedir ve her şey yolunda gidiyor' dedi. A380, ilk teslimatının yapılacağı 2006 yılına kadar 2 bin 100 saatlik test uçuşu yapacak. Testlerin tamamlanmasının ardından Amerika ve Avrupa Sivil Havacılık Otoriteleri'nin onayına sunulacak. Boeing ve Airbus, ticari uçak pazarında tamamen farklı stratejilere sahip. Boeing, yolcuların mümkün olan en kısa uçuş süresi, aktarmasız ve direkt bağlantılar istediğini savunurken, Airbus yolcuları belirli merkezlerde oluşturulan hub'lardan (merkez) istedikleri destinasyona götürecek büyük uçaklara ihtiyaç olduğunu düşünüyor. Bu stratejiler çerçevesinde Boeing orta boy uzun menzilli 787 uçağını geliştirirken, Airbus dünyanın en büyük yolcu uçağını üretti.
|
|
|
|
|
|
|
|
|