|
|
|
|
|
|
Bir Formula Masalı
Dünyanın en çok ilgi çeken motorsporları organizasyonu Formula 1 yeni sezona start verirken TOMSFED Başkanı Tahincioğlu Türkiye'nin F1 serüvenini SABAH'a anlattı.
Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu Başkanı Mümtaz Tahincioğlu, Formula 1 Türkiye'nin isim babası... Ülkemizde gerçekleştirilen Dünya Ralli Şampiyonası, Dünya Offroad ve Avrupa Ralli Şampiyonaları'nın da organizatörü Tahincioğlu, 3 milyar dolarlık F1'i SABAH'a anlattı:
Referanslar iyiydi Aslında herşey 10 yıl kadar önce içinde benim de yer aldığım 10 işadamının bir araya gelip 'Formula Türkiye'yi gerçekleştirebilir miyiz' hayali ile başladı. O dönemde de TOMSFED'in başındaydım ve Uluslararası Otomobil Federasyonu ile sıkı ilişkiler içindeydik. Sözler karar aşamasına geçince F1'in patronu Bernie Ecclestone ile temasa geçtik. FIA'ya ülke olarak daha önce yaptığımız Dünya Ralli Şampiyonası, Dünya Offroad ve Avrupa Ralli Şampiyonası organizasyonlarını referans olarak gösterdik. Önce Formula Derneği'ni kurduk. Formula'nın önemini ve getirilerini detayları ile anlatmak için devletin kapısına gittik. 57. Hükümetin bakanlar kurulu toplantılarına katıldık. 58 ve 59. hükümetlere projemizi anlattık. Sonra Ecclestone'u Türkiye'ye davet ettik. Ecclestone İzmir, İstanbul ve Antalya arasında İstanbul'u tercih etti. Çünkü İstanbulAvrupa ile Asya'yı bağlayan tarihi kentti. Artı marka olması da bu tercihlerde İstanbul'u ön plana çıkardı.
Müthiş destek aldık Formula Derneği olarak kentin temsilcilerini davet ettik. İTO Başkanı Mehmet Yıldırım'a gittik. Bize şu anda inşaatın sürdüğü araziyi verebileceğini söyledi. El sıkıştık. Devlet hemen Formula İstanbul Yatırım A.Ş yani FİAŞ'ı kurdu. Ardından İTO organizasyonu işler hale getirecek yani işletmeciliğini yapacak olan Motor Sporları Organizasyon A.Ş kuruldu. MSO, FI Türkiye'nin reklamcılık, bilet satışı, işletme organizasyon işlerini üstlendi.
Neler oldu neler! Bugün Formula 1 tesislerinin inşaatı normal sürenin 4 ay önünde. Ama zaman zaman konuşulan yolsuzluk dedikoduları en büyük korkumuz. Eğer inşaat durdurulursa ülkemiz adına kötü olur. Türkiye prestij kaybeder. FİA'ya verdiğimiz 25 milyon dolarlık teminat mektubu yanar. 2005 yılı yarış yapma bedeli olan 13.5 milyon dolar zorla ödetilir. Bir daha Türkiye'ye böyle bir organizasyon şansı tanınmaz. Türkiye sportif anlamda sakıncalı ülke olara tarihe geçer.
|
|
|
|
|
|
|
|
|