|
|
|
|
|
|
Teknoloji artık daha çekici
Dünyanın en büyük mikroişlemci üreticisi olan Intel, gelişen bilgisayar teknolojisinin ve 'notebooklar'ın kadınlar için çekiciliğini artırmak adına iki ünlü modacıyla ortak bir çalışmaya imza attı. İngiliz modacı Julien Macdonald üç renkte notebook çantası, Fransız modacı Roland Mouret ise 3 farklı dizüstü bilgisayar koruyucusu tasarladı.
Kim derdi ki bayanlar teknoloji girdabına dahil olacak, laptop sadece erkek kullanıcıların egemenliğinden çıkacak, bayanlar laptopları için aksesuvarlar almaya başlayacak... Kim derdi ki bayanların teknolojiye ilgilerini artıracak etkenlerin arasında dünyaca ünlü iki modacının imzası olacak... İki ünlü modacı; Julien Macdonald ve Roland Mouret, dünyanın en büyük mikro işlemci üreticisi olan Intel ile ortak bir çalışmaya imza attı. İngiliz modacı Macdonald, Intel'in kablosuz network ve internet erişimi sağlayan Centrino mobil teknolojisini kullanan notebook bilgisayarlar için şık ve fonksiyonel çantalar, Fransız modacı Mouret ise geleneksel görünümlü bilgisayarlara şık bir görünüm kazandırması amacıyla laptop koruyucuları tasarladı. Macdonald'ın üç renkte hazırlanan çantaları da, Mouret'in üç farklı renk ve tasarımda hazırladığı laptop koruyucuları da, dünya genelinde bayan kullanıcıların önemli ölçüde ilgisini topladı.
AMACI İŞLEVİNDEN ETKİLEYİCİ Alanında bir numara olan ve dünyanın en büyük beşinci markası olan Intel'in iki ünlü modacıyla yaptığı bu çalışma, sektörün renklenmesi adına önemli bir adım olsa da, çok daha büyük bir anlam taşıyor. Zira Macdonald'ın çantaları ile, Mouret'in dizüstü bilgisayar koruyucularının satışından elde edilen gelir, her ülkede belirlenen yardım kuruluşlarına aktarılıyor. Intel Ortadoğu, Afrika ve Türkiye Bölge Direktörü Ayşegül İldeniz ile Intel Türkiye Pazarlama İletişimi Müdürü Özlem Bağbaşlıoğlu, daha önce hiç bilgisayar kullanmamış bayanların bile bu ve benzer tasarımlarla teknolojiye ilgisinin uyanacağına inandıklarını söylüyor....
* Intel olarak bayanlara yönelik ürünler tasarlamaları için iki ünlü modacıyla çalıştınız. Bu proje nasıl doğdu? Özlem Bağbaşlıoğlu: Intel bundan 2 sene önce Intel Centrino mobil teknolojisini notebook bilgisayarlar için ilk çıkardığında, bunu sadece teknolojiyi seven insanların değil herkesin kullanacağını düşündü. Ama özellikle kadınların... Çünkü notebook'lar gitgide hafifleşerek şık bir görünüme bürünüyor. Bunun üzerine biz ilk önce İngiltere'de modacı Julien Mcdonald ile bir araya geldik ve kendisi Intel Centrino mobil teknolojili notebook'lar için bir çanta tasarladı. Bu çantalar, sürekli koşturmacada olan iş kadınları hedef alınarak tasarlandı. 2002'de lansmanı yapılan bu çantaların ardından geçen yıl nasıl bir çalışma yapabiliriz diye düşünürken bu kez Fransız modacı Roulan Moulet ile bir araya geldik. O da geçen seneki defilesinde çıkardığı 3 elbisesinin aynı deseninden üç farklı laptop koruyucu dizayn etti. Bizim görüşümüz; özellikle Intel Centrino mobil teknolojisini kullanan şık ve hafif notebook'ların bir hayat tarzı, artık bir moda ikonu haline geldiği...
* Bu ürünleri almak isteyenler nereden alacak? Türkiye'den sipariş ancak internet üzerinden mi mümkün? Ö.B.: Ürünlere www.netaporter.com/intellaptopchic internet adresinden ulaşılabiliyor ve tüm dünyadan sipariş edilebiliyor. Bu çantalar biraz da yardım amaçlı olarak satışa çıktı. Geniş pazarda satılmasından ziyade bir butik ürünü gibi düşünebilirsiniz. Bu site de butik tarzı haute-couture bir site.
* Bu iki aksesuvar, teknolojiyi biraz daha çekici hale getirmek ve özellikle bayan kullanıcı sayısını artırmak adına mı bir adımdı? A. İ.: Kesinlikle öyle. Bayanlar bu esprili aksesuvarlarla görüntüsel olarak daha rahat benimseyebilecekleri, taşırken mutlu olabilecekleri bilgisayarlara yaklaşacaklar. Ö. B.: Aslında bunlar satış amaçlı yapılan ürünler değil. Intel'in işi teknoloji üretmek. Biz bunları notebook'ların kadınlar için çekiciliğini artırmak için yaptık. Fakat bunun belki de arkası gelecektir. Belki de işi bu olan firmalar yavaş yavaş bu tür çalışmalar içine girmeye başlayacaktır. Bizim beklentimiz, işi bu olan insanların bunları satış amaçlı yapmaya başlaması...
SEZEN BAŞARAN GÜNAYDIN
|
|
|
|
|
|
|
|
|