Tansaş-Gima olabilir ama diğerleri format hatası olur!
Yapılan öngörüler doğru çıkarsa, 5 yıl sonra organize gıda pazarının parasal hacmi 50 milyar dolara çıkacak. Geçenlerde Doğuş Grubu'nun patronu Ferit Şahenk'le sohbet ederken, konu işte cazibesi her geçen gün artan bu pazara geldi. Tansaş'ın sahibi Şahenk'in içinden neler geçiyor? İşte buna geçmeden önce, Tansaş'la ilgili kısa bir bilgi... Doğuş'un yıldızı her geçen gün parlayan şirketlerinden biri Tansaş. Organize gıda pazarındaki payı 2004 yılında yüzde 3'e ulaşmış ve 800 milyon dolar ciro yapmış. Bu yıl hedef yüzde 4.5 pazar payına ve 1.5 milyar dolar ciroya ulaşmak. Tansaş sadece bu yıl 17 yeni mağaza daha açacak. Tansaş yönetimi, mağaza sayısını bir iki yıl içinde 250'ye ulaştırmayı hedefliyor. Peki Carrefour ve Metro gibi dev yabancı zincirlerin ve Migros gibi güçlü yerli markaların ciddi pay aldığı pazarda Tansaş evlilik ya da satın alma konusuna nasıl bakıyor? İşte bu noktada Ferit Şahenk, belli ki şimdiye kadar yüksek sesle seslendirmediği ancak içinden geçirdiği bir niyeti bizimle paylaştı. Aslında bu tam bir niyet de değil. Şahenk, sadece Tansaş'ı kime yakıştırdığını, "Bana sorsanız rüyanız nedir diye... Ben olsam Tansaş'la Gima'yı birleştirirdim. Diğerleri olsa olsa format hatası olur" cümlesiyle dile getirdi. Şahenk'e göre iki marka yapıları ve büyüme potansiyelleri itibariyle birbirine daha uygundu. Acaba Gima'nın sahibi Fiba Holding'in Başkanı Hüsnü Özyeğin, bu niyeti duyunca ne diyecek? Onu da bir başka güne bırakarak, gıda pazarı hakkında önemli bir projeksiyondan söz etmek istiyorum. Yapılan tahminler, Türkiye'de 2004 yılında 26.6 milyar dolarlık bir hacme ulaşan organize gıda pazarının, 2006 yılında 30 milyar dolarlık bir büyüklüğe erişeceğini gösteriyor. Geleneksel gıda pazarı denilen açık pazarlar ya da küçük bakkalların pazar payı düşerken, organize gıda pazarı büyüyor. Bu arada dev mağaza zincirlerinden Migros'un Marmara'da, Tansaş'ın Ege'de ve Gima'nın da İç Anadolu ve Karadeniz'de güçlü bir yapıya sahip olduğunu belirtelim.
|