|
|
|
|
|
|
Akıllı tampon standart oldu
Honda, güvenlikte atağa kalkıyor. ABD'deki yeni Ar-Ge merkeziyle bir adım öne geçmek isteyen Japon üretici, araçlarının tümünü akıllı tamponla donatacak.
2010'da Honda'ların tamponu akıllı olacak
Honda, yeni güvenlik merkezi ile bir adım öne çıkmayı hedefliyor. Şirket, 2010'dan itibaren en üst güvenlik önlemlerini standart olarak sunacak.
Otomotiv üreticilerinin son yıllarda üzerinde durduğu güvenlik konusu sektörü yeniden yapılanmaya itiyor. Japonya'nın üçüncü büyük otomobil üreticisi Honda, güvenlik önlemlerinde atılım yapmaya hazırlanıyor. Japon üretici, yeni yatırımlarıyla üst düzey güvenlik paketlerini modellerinde standart olarak vermeyi planlıyor. Şimdiye kadar güvenlik konusunda Mercedes- Benz ve Volvo gibi üreticileri örnek alan Honda, Ohio'daki merkezinde 30 milyon dolarlık bir yatırım ile güvenlik merkezi oluşturdu. Honda'nın yeni hedefi Asya'nın Volvo'su olmak. Premium güvenlik önlemlerini standart aksesuar olarak sunan Japon üretici, kazaları önlemek için geliştirdiği yeni bir sistem ile maksimum güvenlik sağlıyor.
Ar-Ge'ye dev yatırım Japonya'da kullanılan sistem, aracın elektronik beynine yerleştirilen bir çip sayesinde çalışıyor. Sensörler tarafından tespit edilen riskli bir durum olduğunda sürücüden bağımsız olarak frenleme yapan sistem, korna ve flaşörleri de devreye sokarak, karşı yönden gelen otomobili uyarıyor. Honda'nın sedan modeli Legend da gece görüş sistemi ile aracın önüne çıkan cisim veya insanları görüntüleyen bir güvenlik sistemi kullanılıyor. Uzmanlar, Honda'nın yeni güvenli bir tampon üzerinde çalıştığını belirterek, 2010 yılında bütün Honda araçların tamponunun darbe emici özelliklerle çarpışma esnasında daha az zarar görmeyi ve vermeyi hedeflediklerini söyledi. 2007'de ise Honda ABD'de satılan bütün modellerinde perde şeklindeki yan havayastıkları ve antilock fren sistemini standart olarak sunacak. Honda yetkilileri, Kuzey Amerika pazarında sürdürülebilir büyüme için SUV segmentinde yeni modeller ile rekabet etmenin önemini vurgulayarak, 2005 ilkbahar aylarında piyasaya çıkacak yeni Ridgeline konsept aracı ile konumunu güçlendirmeyi planlıyor.
Satışların yarısı SUV Kuzey Amerika pazarında 2004 yılında 1.56 milyon araç satışı gerçekleştiren Honda'nın satışlarının yarısı SUV segment araçlardan oluşuyor. Toyota'nın 2.2 milyon araç ile lider olduğu Kuzey Amerika'da, Honda ikinci sırada yer alıyor. Nissan ise 1.3 milyonluk araç satışı ile üçüncü konumda. Honda ABD'de 270 milyon dolarlık ek yatırımı ile 2004 yılında büyüme stratejisini uygulayarak, hedef büyüttü.
FURKAN ALP
|
|
|
|
|
|
|
|
|