kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
2010'da her araçtan biri lüks olacak
2010'da her araçtan biri lüks olacak
Cipler kredi kartına 18 ay taksitle

Dünyayı lüks tutkusu sardı

İnsanların lükse olan tutkusu sınır tanımıyor. Bu özellik çoğu zaman kadınlara atfedilse de, işin içine otomobil girince erkekleri de tutmak mümkün olmuyor. 2010'da her 10 araçtan birinin lüks olacağını öngören otomotiv şirketleri şimdi bu pazarın peşinde.



2010'da her araçtan biri lüks olacak

Lüks markalara olan talep otomotivcileri yeni pazar arayışlarına itti. 2010'da satılan her 10 araçtan birinin lüks olacağını söyleyen uzmanlar için Avrupa ve Çin hayati önem taşıyor.

Lüks segmentteki araç satışlarının son 10 yılda yüzde 80 oranında artması, otomotiv üreticilerini premium markaları için yeni pazar arayışına itti. Lüks segmentte kâr marjlarının üç kat fazla olması da üreticilerin bu alanda agresif stratejiler belirlemesine neden oluyor. ABD'nin en çok satan lüks markalarından biri olan Toyota Lexus, 6 yıl içinde Avrupa satışlarının 21 bin 500'den 100 bine çıkarmayı hedefliyor. Çin ise ABD'li ve Japon üreticilerin karşı karşıya geldiği önemli başka bir pazar konumunda. General Motors'un lüks markası Cadillac da Avrupa ve Çin pazarına yatırım yaparak lüks araçta global oyuncular arasında olmak istiyor. Amerikan şirketi ayrıca Avustralya ve Güney Afrika gibi pazarlara da göz kırpıyor. Nissan'ın Infinity ile rekabet ettiği pazara, Hyundai ise 2008 yılında lüks modelleri ile girmeye hazırlanıyor. Uzmanlar, üretici şirketlerin lüks araç sınıfına bu kadar önem vermelerinin 3 nedeni olduğunu söylüyor. Uzmanlara göre, birinci nedeni tüketicilerin tutkulu araç talebi ile hızla gelişen pazar. Gucci çanta, Rolex veya Cartier saatlerin büyük satış rakamları yakalamasının lüks araç satışına da esin kaynağı olduğunu ifade eden sektör analistleri, metropolitan tarzı hayat yaşayan kesimin lüks ürünler tükettiklerine dikkat çekti. Otomotiv endüstrisi danışmanlık ve araştırma şirketi Global Insight, bu yıl sonunda dünyada 5.3 milyon lüks araç satışı beklediklerini, ulaşılan bu rakamla son 10 yıllık sürede lüks segmentte yüzde 82 oranında büyüme yaşandığına işaret etti.

Tüketicinin talebi önemli
Bu oranın orta sınıf araçlarda ise yüzde 25'i geçmediğini vurgulayan uzmanlar, 2010 yılında satılan her 10 araçtan birinin lüks otomobil olacağını bildirdi. Bu arada lüks araçların üç kat fazla kar marjı bıraktığına değinen uzmanlar, bu alandaki fırsatların altını çiziyor. İkinci neden ise son güvenlik teknolojileri, sürüş özellikleri ve eletronik teknolojisiyle maliyetlerin aşırı artması sonucu, üreticilerin dış pazarlarda büyüme stratejisi. Daimler Chrysler'in ortağı Mercedes-Benz ve BMW'nin, lüks segmentteki modellerinden 1 milyon araç sattıklarını belirten uzmanlar, bu iki şirketin ABD'li ve Japon üreticilerin satış rakamlarını üçe katladığını da hatırlatıyor. Uzmanlara göre, yeni pazar arayışlarının üçüncü nedeni de tüketicilerin beklentileri. Cadillac Genel Müdürü Jim Taylor, "Lüks giyim markası, mücevher markası ya da lüks araç markası tüm dünyada hepsi aynı şekilde algılanıyor" diye konuştu.

FURKAN ALP

DİĞER OTOMOBİL DÜNYASI HABERLERİ
 Audi, Cayenne Touareg'e Q7'yi rakip çıkartacak
 Tata yeni model atağına kalktı
 Subaru R2, Yılın Küçük Otosu
 Bu pistte yılda 5 bin kişi Alfa eğitimi alıyor
 Subaru Forester 2.0 74.9 milyara satışta
 Bu manken iç kanama bile geçiriyor
 Melez otomobil için Japonlar'a karşı güç birliği
 Uzunlar artık gözünüzü almayacak
 'Ailemizi göremiyoruz' isyanı
 Enerjik takıma İskoç desteği
 F1 biletleri bugün Biletix'te satışta
 Skoda Motorsporları 2005'e hazırlanıyor
 Bulut Ormanları'nda 4x4'le büyük macera
 Tek kişilik araç kazasız dünya hedefliyor
 Kazalarda ölen çocukların yarısının özel koltuğu
 Citroen C3 pırlanta ile süslendi!
 F1'e, 20 bin yabancı rezervasyon yaptırdı
 Genç Finli, dünyanın en başarılı 15 pilotunu geçti
 Çelik karaborsaya düştü, Nissan'ın üretimi aksadı!
    Otomobil Yazarları
  » Otomobil Dünyası
    Oto Finans
Aslana çek bir Arjantin
Aslana çek bir Arjantin
Galatasaray Başkanvekili, 10 numara arayışında öncelikli hedeflerinin...
Gürsoy: Tutmayın beni
Gürsoy: Tutmayın beni
Galatasaray İkinci Başkanı Ergun Gürsoy açtı ağzını yumdu gözünü.
'Vururlarsa yolsuzlukla vururlar'
'Vururlarsa yolsuzlukla vururlar'
Başbakan, belediye başkanları ve partilileri dürüst olmaları için...
Ecevit'e ODTÜ'de 'F tipi' protestosu
Ecevit'e ODTÜ'de 'F tipi' protestosu
Eski Başbakan Bülent Ecevit, ODTÜ'de katıldığı "Türkiye'de Demokratik...
Kıyametin Ertesi Günü
Kıyametin Ertesi Günü
Güney Asya'yı vuran 9 şiddetindeki deprem ve tsunami "The Day After...
Phuket adası değil, hayalet kasabası!
Phuket adası değil, hayalet kasabası!
Tsunaminin yuttuğu Phuket'e zor da olsa vardım. Cennet ada, kıyamet...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.