|
|
Gençlik aşkı ortağı oldu
Gençlik yıllarında VW Scirocco kullanan Doğuş Holding'in Başkanı Ferit Şahenk, "25 yıl sonra onlarla ortak olmak gurur verici" dedi.
'Gençliğimde VW kullanıyordum 25 yıl sonra onların ortağı oldum'
Gençliğinde VW Scirocco kullandığını söyleyen Ferit Şahenk, "Dostlarla özgürce buluşmayı ona borçluyum" dedi Şahenk: 25 yıl sonra onlarla ortak oluyorsunuz, o markayı yaratanlarınla tartışıyorsunuz. Çok gururluyum.
Doğuş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk'in en gözde otomobilini keşfettik. Kendisi 1970'li yılların efsane modeli Volkswagen Scirocco hayranıymış. "Ehliyetimi ilk aldığım zaman ki otomobilim Scirocco'ydu. Dostlarımla buluşmam onun sayesindeydi. Benim için onun ayrı bir yeri vardır" diyen Şahenk, grup bünyesi içinde yer alan markaları birbirinden ayırmanın zor olduğunu da sözlerine ekliyor: Dile kolay tabii... Doğuş, Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Porsche, Scania gibi markaların Türkiye'deki distribütörlüğünü yapıyor. Hangi baba, çocuklarını ayırt edebilir ki... Ferit Şahenk, VW Scirocco'nun neden duygusal anlamda farklı yer tuttuğunu da şöyle anlatıyor: "İleride bu markanın satıcısı olmak, benim için bu şirketlerin arkasındaki Volkswagen'le ilişkide olmak, onları tanıyabilmek müthiş bir zevk. Düşünün siz Volkswagen'le bir yerden bir yere gidiyorsunuz. Ondan 20-25 sene sonra bunu yaratanların fabrikasına gidiyorsunuz onlarla el sıkışıyorsunuz, beraber yemek yiyiyorsunuz, fuarlarda onlarla aynı üniformayı giyiyorsunuz çok güzel bir şey. Yani zamanında böyle vitrinden bakıp da şunu alayım dediğiniz araca, şimdi siz bu markalara güveniyor ve siz bunları halka veriyorsunuz. Güzel bir hadise."
* Özel şoförlerden otomobil kullanmaya fırsat kalıyor mu? Günlük hayatta yani haftaiçi tek başıma otomobil kullanamıyorum. Sabah binip gidiyorsun, akşamları dönüyorsun. Ama şunu da söyleyeyim yurtdışına gittiğim zaman hergün otomobil kullanırım. Otomobil bence ilk başta bir hareket sağlıyor, ikincisi özgürlük sağlıyor. Hafta sonları otomobili aldığım zaman, bir de müziği açtığım zaman iyi oluyor cumartesileri, pazarları öğleden sonraları hanımla kızımla beraber sağa sola gitme imkanı buluyoruz.
* Gençliğinizin otomobili neydi? Benim hayattaki en sevdiğim araç Volkswagen Scirocco'dur. Çünkü ehliyeti aldıktan sonraki o bana hareketi sağlayan özgürlüğü sağlayan, eşimle dostumla buluşmamamı sağlayandı. Fenerbahçe'de Bebek'te dostlarımla çay içebilme kolaylığını bu otomobil sağladı. Belirli gençlik yıllarımızın verdiği o enerji hevesleri hep bu Scirocco'yla yaptık. Tabii ki günler geçtikçe belirli yaşta belirli şeyde bunun kullanımı değişiyor.
SUV'ları seviyorum * Kendi çocuklarınız içinde belki marka tercih etmeniz zor ama. Herhalde bir favoriniz vardır? Gönlümde bir marka var ama ayırdetmem çok zor. Çünkü hepsinin değişik yerleri var. Yani bugün bilhassa grup içinde markayı ki ben eskiden Scirocco kullanıcısıydım.... İleride bunların satıcısı olmak, benim için bu şirketlerin arkasındaki Volkswagen'le ilişkide olmak, onları tanıyabilmek müthiş bir zevk. Düşünün siz Volkswagen'le bir yerden bir yere gidiyorsunuz. Ondan 20-25 sene sonra bunu yaratanların fabrikasına gidiyorsunuz onlarla el sıkışıyorsunuz, beraber yemek yiyiyorsunuz, fuarlarda onlarla aynı üniformayı giyiyorsunuz çok güzel bir şey. Yani zamanında böyle vitrinden bakıp da şunu alayım dediğiniz araca, şimdi siz bu markalara güveniyor ve siz bunları halka veriyorsunuz. Güzel bir hadise. Ama bizdeki her markanın kendine has özelliği var onun için hepsi ayrıdır. Açıkçası SUV araçlardan hoşlanıyorum ama...
* Siz demeçlerinizde yatırım istediğinizi söylemiştiniz. Volkswagen'in üst düzey yönetimi de böyle bir konunun gündemde olmadığını telaffuz etti. Ancak hükümet de pazarın 400 bin adetlerde seyretmesini istiyor... Üretimi çok söylüyorum, bu söylediğimi yanlış anlayabilecek kardeşlerim ağabeylerim olabilir. Ama bu tip şeylerde hükümetimizi bir limit olarak veya negatif bir etki olarak görmemek lazım. Bazı olayların arkasındaki 'nedeni' masanın öbür tarafına geçip bir de, oradan bakmak gerekiyor. Bir kere insanların geliri arttıkça, otomobil satışları da artacak. Çünkü otomobil artık lüks değil bir ihtiyaç halini aldı. Şimdi gelelim yatırıma... En güzel cevabı VW'nin en üst temsilcilerinden biri Autoshow'da sizlere vermişti. Ben hep konuşmalarımda bir girişimci olarak, bir Türk vatandaşı olarak Volkswagen gibi bir dünya devini Türkiye'ye getirmek isityorum. Ama hep şöyle dedim sonunda bu karar bu markaların sahibi olan Volkswagen Grubu'nun Yönetim Kurulu'nun iki dudağının arasında. Amacımız Türkiye'nin nereye gittiğini nerelerde olduğunu en iyi şekilde onlara aktarmak.
|