kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
'Yanlış yazılmış' deyip yasayı uygulamıyorlar
'Yanlış yazılmış' deyip yasayı uygulamıyorlar


Sigorta şirketleri ve Garanti Fonu, sigorta limitini aşan kısmın sigorta şirketi tarafından ödenip daha sonra Fon'dan tahsil edilmesi hükmünü uygulamıyor.

2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun 8. maddesine göre, sağlık kurum ve kuruluşlarına acil olarak getirilen trafik kazası geçirmiş kişilere verilen sağlık hizmetlerine ilişkin giderlerinin tamamının, yükümlü sigorta şirketince karşılanması gerekiyor. Fakat bu hüküm fiilen uygulanmıyor. Bunun üzerine Sağlık Bakanlığı da yasa maddesini hatırlatarak bir genelge yayımladı. Genelgede aslında kanunda yer alan ancak fiilen uygulanmayan maddenin dikkate alınmasını istedi. Genelgede kazazedelerin tüm masraflarını sigorta şirketi ödemek zorunda olduğu belirtildi.

Yasayı hatırlatan genelge
Yasayı hatırlatan genelgeye göre sigorta şirketleri tedavi bedeli sigorta teminat limitini aşsa dahi tamamını ödeyecek. Limiti aşan kısım "Karayolları Garanti Sigortası Hesabına" başvuracak. Artık kaza geçirdiğinizde sigorta şirketi masraflarınızın bir kısmından kaçamayacak. Ancak ne yasa ne de genelge sigorta şirketlerini ve Garanti Sigorta Fonu'nu eski alışkanlığından vazgeçiremiyor. Sigorta şirketleri kazazedelerin sigorta limitini aşan masraflarını bir türlü karşılamıyor. Neden ise sigorta şirketlerinin kendi yönetmeliklerinde sigorta şirketinin teminat limitinden sorumlu olduğunu yazması. Yani yönetmelik yasaya aykırı. Sigortacılar da işlerine geldiği için öncelikle uygulanması gereken yasayı değil yönetmeliklerini dikkate alıyorlar.

Yasa yanlış yazılmış
Garanti Sigorta Fonu yetkilileri de sigortacıların yanında. Fon Başkanı Kadir Küçük, yasanın yanlış kaleme alındığını savunarak şunları söylüyor: "Tabii ki öncelikle yasanın uygulanması gerekiyor. Ancak yasa yanlış kaleme alınmış. Bize de şimdiye kadar sigorta şirketlerinden fazla ödedikleri paranın verilmesi için başvuru olmadı."

110 trilyon lira birikti
Yasal hakkını almak isteyen vatandaşlar ise sigorta şirketi ile Fon arasında gidip geliyor. Ancak bir türlü hakkını alamıyor. Trafik kazası geçiren vatandaşların tedavi masrafları ile ölüm giderlerini karşılamak için kurulan Garanti Sigorta Fonu''nun hesabında 110 trilyon lira birikti ama vatandaşlar bu fonu kullanamıyor. Fonu her biri 20 dosya ile gelen uyanık avukatlar kullanıyor. 1991 yılında Hazine Müsteşarlığı bünyesinde kurulan Garanti Fonu, 1998'in sonuna kadar Hazine Müsteşarlığı Sigorta Genel Müdürlüğü bünyesinde kaldı. Amacı, trafik sigortası olmayan araçların meydana getirdiği yaralama ve ölüm masraflarını karşılamak. Plakası belirsiz araçların verdiği zarar da karşılanıyor.

Kesilen paylar oluşturuyor
Fonun kaynağını trafik sigortası yaptıran vatandaşlardan kesilen pay oluşturuyor. Trafik sigortası yapan sigortalıların trafik primi içinde ödedikleri paranın yüzde 2''si ve yüzde 1''i sigorta şirketlerinin öz kaynaklarından karşılanıyor. Karayolları Trafik Sigortası Kanunu gereği eğer kaza yapan araç sigortalı ise, kaza sonucu yaralanan veya ölen kişilerin masrafını sigortalı olsun ya da olmasın şirketi karşılıyor. Kazaya neden olan araç sigortasız veya plakası bilinmiyorsa zarar görenler direkt birliğe gelip masraflarını alabiliyor. Fon, 1998 sonunda Hazine''den alınarak Türkiye Reasürans Şirketleri Birliği nezdinde bir hesaba aktarıldı. Adı önceden Garanti Sigortası Fonu iken devletin dahil olduğu tüm fonlar kapatılınca Garanti Sigortası Hesabı olarak değiştirildi.
DİĞER OTO FİNANS HABERLERİ
 En yeni tuning ürünleri Türkiye'de
 Efsane HEMI motor şimdi de taçlandırıldı
 Auto Max Tuning'de Pirelli kızları müjdesi
 Hyundai'de 8.5 milyar liraya varan indirimler
 Mercedes tarihinin en büyük filo satışı
 'Gençliğimde VW kullanıyordum 25 yıl sonra onların ortağı...
 Evinizin önünde oto bakım
 Fiesta ST yarışçı abilerine özendi
 Ailelere özel Golf Plus 2005'te yollara çıkacak
 Macera tutkunlarına özel Partner üretildi
 EVO VIII'e Yılın Spor Otomobili ödülü geldi
 Her 10 araçtan 7'si AB ülkelerine ihraç edildi
 Fiat Motorsports'un yeni yüzü Ozan Güven olacak
 Audi A3 için av başlıyor
 İkinci büyük showroom Bursa'da açıldı
 Saab 9-3'ün dizel ailesi tamamlandı
 Alfa GT'ye Fransızlar'dan Yılın Tasarımı' ödülü geldi
 Toyota'nın 'Kendini Frenle' trafik kampanyası start aldı
 Chrysler'de kış bakım günleri
    Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
  » Oto Finans
METE TANSU
Ehliyet almak için ilkokul mezun olmak...
En sevimli hayvanlar yok oluyor
En sevimli hayvanlar yok oluyor
Dünyada nesli tükenme tehlikesiyle karşı karşıya olan 12 tür arasında...
Tribün cinayetine 30 yıl istendi
Tribün cinayetine 30 yıl istendi
İstanbul İnönü Stadı'nda 11 Ekim'de oynanan Beşiktaş-Çaykur Rizespor...
Avusturya referanduma gidecek
Avusturya, Ankara ile AB arasındaki görüşmelerin sonunda Türkiye'nin...
Hırvatlar sırada öne geçti
AB zirvesinin bildiri taslağında Hırvatistan ile müzakerelerin Nisan...
Erdoğan: Hedef tam üyelik
Başbakan Erdoğan, 'tarih net olarak 3 Ekim 2005 olaraka açıklandı. Şu anda...
Baykal: Bu şekilde olmaz
Cumhuriyet Halk Partisi Genel Başkanı (CHP) Deniz Baykal, Avrupa Birliği (ab)...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.