1981 yılında ilk kişisel bilgisayarı üreten IBM, düşük kâr marjları ve sürekli pazar payı kaybettiği için pazardan çekilme kararı aldı. Şirket, Çin'in en büyük bilgisayar üreticisi Lenovo ile görüşmeler yapıyor.
Dünyanın ilk kişisel bilgisayarını 1981 yılında üreten International Business Machines (IBM), masaüstü ve dizüstü bilgisayar pazarını terk ediyor. Bilgisayarı kişisel kullanım için ev ve işyerlerine sokan IBM, böylece kendi başlattığı sektörden çekilmiş olacak. The New York Times gazetesinin haberine göre, son yıllarda pazardaki liderliğini Dell ve Hewlett-Packard gibi kişisel bilgisayar pazarının önde gelen oyuncularına kaptıran IBM, artık kurumsal sunuculara ve hizmetlere yönelecek. Uzmanlar, satışın bütün IBM markalı masaüstü ve dizüstü bilgisayarları kapsayacağını belirterek, satışın 1 ile 2 milyar dolar arasında gerçekleşeceğini ifade ediyor. Sektör analistleri, IBM'in Çin'in en büyük bilgisayar üreticisi Lenovo ile görüştüğünü belirtiyor. Çin'in ulusal markaları arasında hızla yükselen Lenovo, 2003 yılında 3 milyar dolarlık cirosu ile dikkatleri çekiyor. Çin ve çoğu Asya ülkesinde güçlü Pazar stratejisiyle yükselen Lenovo, 2008 yılı Olimpiyatları'na da sponsor olarak marka bilinirliğini artırmaya çalışıyor. Çin'de Dell, Hewlett- Packard gibi devler ile rekabet eden Lenovo, 1984 yılından beri IBM'in distribütörlüğünü yapıyor. IBM-Lenovo evliliğinin gerçekleşmesi durumunda ABD'den Çin ve Tayvan'a yüksek teknoloji göçüne önemli bir örnek olacak. Bu arada IBM sözcüsü Edward Barbini, IBM'in Lenovo ile görüştüğüne dair yapılan yorumlara yanıt vermedi. Uzmanlar, IBM'in yıllık 92 milyar dolarlık gelirinin yüzde 12'sini oluşturan PC bölümünün, son 10 yıldır ya kâr etmediğini yada düşük kâr marjı ile çalıştığını dile getiriyor. 2002 yılında IBM'de CEO'luk görevine getirilen Samuel J. Palmisano'nun felsefesinin 'kar edemiyorsan sat' olduğuna işaret eden uzmanlar, Palmisano'nun daha öncede kâr marjlarının düşüklüğü nedeniyle donanım işinden çekilme ve sabit disk sürücü bölümünü Hitachi'ye satma kararı aldığını vurguluyor. Uzmanlar, Palmasino'nun stratejisinin ağırlıklı olarak kurumsal hizmetlere odaklanmak olduğunu belirterek, bundan böyle yoluna teknoloji sağlayıcısı konumunda devam edeceğini sözlerine ekliyor. IBM'in 1981 yılında ürettiği ilk bilgisayar.