|
|
|
|
|
|
Yarım milyara külot
Fiyatları bir milyara kadar çıkan taşlı iç çamaşırı takımları mücevher gibi. Müşterilerin yüzde 30'u ise erkek.... Zeki Triko yeni iç çamaşırı koleksiyonuyla parıldıyor. Tasarımcı Yasemin Karabeyoğlu taşlar, kurdeleler ve danteller ile iç çamaşırlarına farklı bir yorum getirdiklerini söylüyor.
Erkekler daha kolay satın alıyor
Mayoda çeyrek asıra yaklaşan başarısını iki yıldan bu yana iç giyimle perçinleyen Zeki'nin koleksiyonu modanın yansıması. Yasemin Karabeyoğlu'nun tasarladığı parçalar iç çamaşırı değil, mücevher gibi.
Zevk ve keyif aldığım alanlarda röportaj yapmaya bayılıyorum. Benim gibi iç giyim meraklısı, her yurtdışı seyahatinde Agent Provocateur, Princesse Tam Tam peşinde koşan biri için Zeki'nin tasarım koordinatörü Yasemin Karabeyoğlu ile yeni sezon hakkında konuşmak inanılmaz bir fırsat. Randevuya yarım saat önce gidip, heyecanla bekliyorum. Zeki'nin iç giyim sektörüne geçiş hikayesi de oldukça ilginç. Mayo ve body üretimi yapan Zeki, düşük belli pantalonlar nedeniyle body modasının sona ermesinden dolayı iç giyim sektörüne yönelmiş. 2001'de Yasemin Karabeyoğlu ile yapılan işbirliğinden bir yıl sonra da bu sektöre adım atılmış. "Vücudunuzla en uzun süre, en yakın teması kuran iç çamaşırları, kıyafetimizin en önemli parçası olmalı" düşüncesini yansıtan Zeki koleksiyonunda, iç giyim başlı başına kıyafet olarak görülüyor. Firmanın birçok ürünü gece kıyafeti olarak kullanılabilecek nitelikte. Chanel, YSL gibi moda devlerinin atölyelerinde hazırlanan aksesuvarları, Versace'nin gece kıyafetlerinde kullanılan leavers dantelli takımları ile koleksiyon houte couture tasarımları iç çamaşırıyla buluşturuyor. Yasemin Karabeyoğlu bu sezon da Zeki'ye müthiş bir koleksiyon hazırlamış; taşlar, danteller, kurdeleler ile çok neşeli, keyifli ve tabii ki çok seksi. Belirsizlikler, savaş, terör insanları üzüp, yıprattığı için, sanki tüm tasarımcılar insanları mutlu etmek istercesine, yaşama sevinci verecek eğlenceli, şaaşalı ürünler yapıyor. Şarap tonları, açık mavi, çağla yeşili ise yeni koleksiyonun renkleri. Zeki'nin diğer firmalardan farkı, sezonun giysi modasını renkleri ve trendleriyle iç giyime yansıtması... Koleksiyonda bu yıl "gelinlere özel" tasarımlar da mevcut. Tasarımlar, beyaz ağırlıklı iç çamaşırı takımlar, body, korse ve kombinezonlardan oluşuyor. Koleksiyonun amacı C ve D göğüs ölçüleri dahil olmak üzere tüm bedendeki kadınları "moda" iç çamaşırları ile buluşturabilmek. Yasemin Karabeyoğlu'na göre Türk kadını iç çamaşır sektöründe oldukça bilinçsiz. Hatta iç çamaşırını neden kullandığının farkında değil: "Müşterilerin çoğu cup ölçüsünü bilmiyordu. Sütyen seçiminde iki ölçü çok önemli. Bunlardan biri göğüs kafesinin ölçüsü. Diğer ölçü de A, B, C, D diye sınıflanan cup yani göğüs ölçüsü. Zeki mağazalarında tüm müşteriler satış görevlileri tarafından yönlendiriliyor ve bu konuya büyük özen gösteriyoruz." Hal böyle olunca siz de satın aldığınız iç çamaşırın şıklığını çok daha uzun yıllar yaşayabiliyorsunuz. Ancak Türkiye'nin orta halli kesimine göre Zeki çamaşırları bir hayli pahalı.
KİMLER ALIP GİYİYOR? "Kalite bizim için çok önemli. Kimi üründe sadece müşteri memnuniyetini ön planda tutarak çok düşük kar marjları belirleniyor" diyen Karabeyoğlu'nun kimi tasarımları iç çamaşırı değil, mücevher gibi. Swarovski'nin sadece Zeki için ürettiği toka ve taşları kullanarak tasarladığı sütyen ve külotlar gerçekten görülmeye değer. Peki, sınırlı sayıda üretilen bu pahalı çamaşırları kimler alıyor? Yasemin Karabeyoğlu bu soruyu cevaplarken isim vermekten kaçınıyor ancak magazin dergilerinden aşina olduğumuz sosyete güzellerinin bu özel koleksiyonları da çok iyi taşıdıklarının sinyalini alıyoruz... Zeki şu anki koleksiyonuyla üst gelir grubuna sahip kişileri hedefliyor. Ancak Karabeyoğlu, kalitelerinden ödün vermeden daha geniş kitlelere ulaşmak için girişimlerde bulunacaklarını da söylüyor. Zeki iç giyim ürünlerini alanların yüzde 30'u erkekler. Karabeyoğlu, bu oranın yılbaşı ya da Sevgililer Günü gibi özel dönemlerde yüzde 70'e ulaştığını belirtiyor ve ekliyor: "Erkekler kadınlara göre daha kolay satın alıyor. Fiyat gözetmeksizin, en iyisini almaya çalışıyorlar. İnternet sitesinden 'sıcak' modelleri alan kendini hiç belli etmeden alışveriş yapan kadın müşteriler de var. Hayal gücü yüksek olanlar genelde interneti tercih ediyor." Neredeyse kişiye özel gibi duran bu parçalar, iç giyime meraklı olan tüm kadınları çekiyor. Değişikliği sevenlerin görmesinde fayda var.
Esra Çoruh
|
|
|
|
|
|
|
|
|