kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
'EA 337' kod isimli ilk spor model
Formula1 pistinde Golf GTI'yla gazladık
'EA 337' kod isimli ilk spor model
Blaupunt'tan MP3 çalarlı oto teybi

'EA 337' kod isimli ilk spor model

Herşey yine Kaplumbağa ile başladı. Tarihler 1973 yılını gösterdiğinde Volkswagen, Tosbağa'nın çok sportif bir modelini piyasaya sundu. Yellow and Black Racer adı verilen model siyah ön bagaj ve motor kapağı, biraz daha geniş lastikleri (5 inç yerine 5.5 inç) koltuk başlıklarına sahip spor koltukları ve gerçek deri direksiyon simidiyle diğerlerinden ayrılıyordu. Araç, teknik olarak yine 1600 cc hacminde, 50 beygir gücündeki normal Tosbağa idi. Tüketiciler onu çok sevmişti... Sadece daha hızlı görünen bu model kısa sürede tükendi. VW hemen harekete geçti ve Wolfsburg'da şirket içinde bile çok az kişinin bildiği iki yıllık bir projenin başlatılmasına karar verdi. Yine 1973 yılı içinde test mühendisi Alfons Löwenberg, Ar-Ge bölümündeki birkaç meslektaşına mesaj gönderdi. Volkswagen'in gerçek bir spor model üretmesini öneriyordu. Zaten EA 337 proje kodlu yeni bir aracın (gelecekteki Golf'ün şirket içindeki adı) geliştirme aşamasının sonlarına gelinmişti. Spor model mesajını alan kişiler ilk önce isteksizdi. Sadece şasi uzmanı Herbert Horntrich ve Geliştirme Şefi Hermann Hablitzel, en azından Löwenberg'in fikrine biraz ilgi göstermişti. Löwenberg ise ısrarını sürdürdü ve kendisi gibi düşünen çalışanlar buldu. Örneğin pazarlamadan Horst Dieter Schwittlinsky ve VW Halkla İlişkiler Müdürü Anton Konrad'dan destek buldu. Artık proje için tam anlamıyla start verilmişti. Sağlam bir şasiye sahip bir Scirocco prototipini aldılar, süspansiyonunu önemli oranda alçattılar, standart 85 beygirlik 1,5 litre Scirocco motorunu iki aşamalı karbüratörle 100 beygire çıkarttılar. Ve buna soba borusu gibi görünen ve ses çıkaran bir egzos borusu eklediler. Ekip daha sonra bunun istedikleri gibi bir araç olmadığına karar verdi. Löwenberg ve Horntrich daha ehlileştirilmiş bir model üretmeye karar verdi. Test sorumlusu Herbert Schuster, hemen şasi geliştirmeye öncelik verdi. Audi ile işbirliği yaparak 110 beygir gücündeki 1.6 litrelik modern yakıt enjeksiyonlu motor üretildi. Ekip çalışmalarını tam zamamnıda bitirdi, 11 Eylül 1975'te 46. Frankfurt Otomobil Fuarı kapılarını açtığında VW standında kırmızı spor bir otomobil duruyordu. Golf GTI... Reklamda 'gelmiş geçmiş en hızlı Volkswagen' diyordu. Otomobil 100 km'ye 9 saniyede ulaşıyordu. 110 beygir güç üreten motoru sayesinde otomobil, maksimum 182 km'ye ulaşıyordu...
DİĞER OTO FİNANS HABERLERİ
 VW Transporter'a özel kış donanımı
 Yeni Legend Japonya'da Yılın Otomobili seçildi
 23 markada kredi taksidi 3 ay ötelendi
 Pazar açıldı, şirketler kâra geçti
 Konseptler göz dolduracak
 ÖTV zammı vatandaşa 2 milyar liraya patladı
 Devrim'le 43 yıl sonra yeniden
 Seat Altea ödülleri beşledi
 Kia servis günlerinde yüzde 15 indirim var
 Mercedes'te sağlıklı beslenme programı
 Toyota'da 2.5 milyarlık Bayram indirimi
 Türk halkı navigasyon sistemiyle tanışacak
 Eğitim vermedikten sonra cezalar 5 kat artsa ne olur
 Enduro yarışında gözden kaçanlar
 Daihatsu'ya çevre performans ödülü
 Hyundai'de garanti 5 yıla uzatıldı
 Opel ve İş Bankası'ndan 2.5 milyarlık faiz desteği
 Yeni Prado artık daha ekonomik
 Şeritleri kaçardığınız zaman sizi uyaracak
    Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
  » Oto Finans
METE TANSU
Oto fuarımız AB'ye daha önce girecek
Otomobil tutkunları...
Yüzü tanınmaz halde
Yüzü tanınmaz halde
İstanbul Üsküdar'da kendisini terk eden eşi Zeynep'in yolunu kesen...
Torununun cenazesi için Türkiye'ye geldi
Torununun cenazesi için Türkiye'ye geldi
Torununu trafik kazasında yitiren Sudi Özkan eşi ile birlikte...
Avrupa Parlamentosu onay verdi yeni komisyon krizi sonunda bitti
Avrupa Birliği'ndeki güven oyu krizi dün Avrupa...
Düğümü kuzen Arafat çözecek
Arafat'ın ölüm nedenini, hastane raporlarını gören tek kişi olan...
Yasak kızdırdı
CHP Genel Sekreteri Önder Sav'ın yayınladığı yasak genelgesine rağmen 15 CHP...
Almanya ile tank atışması
Alman Savunma Bakanı Struck: "Ben Türkiye'ye kullanılmış tank satmak için...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.