|
|
|
|
Japon Zihni Sinirler'in son icadı: Kırkayak otomobil
Bu yıl 28'incisi düzenlenen Toyota Fikir Olimpiyatları'nda yine sıradışı projeler vardı. Pedala basıldığında elektrik üreten Eco Q, güç sağlamak için 22 ayağından yararlanan Mekanik Kırkayak ve sürekli köpük üreten Köpük Yengeci geleceğin habercileri oldu.
*** Fikir Olimpiyatları'nda kırkayak' fırtınası esti
Toyota'nın Mühendislik Kulübü Festivali'nde Japon 'Zihni Sinir'ler yarıştı. En çok ilgi çeken buluşların başında mekanik kırkayak ve birinciliği alan köpük yengeci geldi.
Otomobil üretmek, hayal gücüyle mühendisliğin biraraya gelmesidir. Sizin fikirleriniz ne kadar sıradışı ise, otomobiller de o kadar farklı olur. Bu yıl 28'incisi düzenlenen Toyota Mühendislik Kulübü Festivali (TES) de işte bu ilginç fikirlerin buluştuğu bir yarışma. Organizasyon fikir olimpiyatları olunca, ortaya çıkan projeler de sıradışı oluyor. Bu yılın gözdeleri ise Eco Q, Mekanik Kırkayak ve Köpük Yengeci... İlki 1976'da gerçekleştirilen festival, Japonya'nın Aichi kentindeki Toyota City'de yapıldı. Festivalde TES üyelerince otomobil parçalarından yararlanılarak yapılan çeşitli orijinal ve yaratıcı eserler sunuldu. "Fikirler Yarışması: Otomobil Düzenekleri" konulu müsabakada motor volanları ve buhardan yararlanarak enerjiden tasarruf sağlayan yeni bir araçtan, çıkarıldığında ayrı bir araca dönüşen bir Toyota RAV4 arka lastiğine kadar toplam 31 eser yarıştı. Bu yılın en büyük alkış alan eseri Eco Q, pedalına basıldığında elektrik üreten, dolayısıyla hiçbir kirliliğe neden olmayan kişisel bir ulaşım aracı. Mekanik Kırkayak; kırkayağın ayaklarına benzer 22 uzantısına güç sağlamak için pedallardan yararlanan bir araç. Bir diğer ilgi toplayan buluş ise Masami Hirata ile 12 çalışma arkadaşına birinciliği getiren Köpük Yengeci. Bu sistem silecek ve radyatör fanları yardımıyla kesintisiz bir şekilde iri kabarcıklar üreten bir mekanizma. TES Festivali ve Toyota Nesneler Yapma Festivali, bir gün süren "Waku-Waku Dünyası Otomobiller ve Nesneler Yapma" etkinliği çerçevesinde gerçekleşiyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|