kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yuksel Aytug @ SABAH
 
Kötüyü reklamla ıslah etmek
Hülya'yı oynatmanın bedeli
"Kim 500 Milyar İster?" dönüyor
Ünlüler Çiftliği MTV yayınında
GAF oloji
Alt Yazı

Kötüyü reklamla ıslah etmek

Etik kuralları zorlayan, kalitesiz programları ekrandan elemek için reklam veren de devreye girmeli

Anadolu Ajansı'nın dün abonelerine geçtiği haber şaşırtıcıydı. ABD'nin ünlü ABC televizyon kanalında yayınlanan reyting rekortmeni "Umutsuz Ev Kadınları" Desperate Housewives) programına "arsız ve şehvet düşkünü kadınların" yaşamını ekrana getirdiği için "reklam ambargosu" uygulanmıştı. Reklam ajansları ve şirketler, aralarında Amerikan Aile Derneği'nin de bulunduğu pek çok sivil toplum örgütünden yağmur gibi gelen eleştiri mesajlarının etkisiyle bu programa reklam vermeyi kesmişlerdi. Oysa programı ABD'de her gün ortalama 20 milyon kişi izliyordu. İşte "toplum inisiyatifi" diye ben buna derim. Halk tepki koyuyor, reklam veren duyarlılık gösteriyor ve "zararlı" bir programın yaşam suyu kesiliveriyor. Hem de hiçbir polisiye tedbire, ekran karartma gibi çağdışı bir uygulamaya gerek duyulmadan...

REKLAMIN KÖTÜSÜ OLUR
Günlerdir çeşitli televizyon kanallarında konuk olduğum programlarda etik kuralları zorlayan, kalitesiz, zararlı televizyon programlarının yayınlanmasında kimin suçu olduğunu tartışıp duruyoruz. Kimi yapımcılar diyor, kimi yayıncılar... Kimi de en büyük suçun bunları talep eden izleyicilerde olduğunu savunuyor. Yukarıdaki örnek, sektörün denetlenmesinde, iyiye yönlendirilmesinde reklam verenlerin de büyük bir sorumluluğu olduğunu ortaya koyuyor. "Reklamın iyisi kötüsü olmaz" mantığına şiddetle karşıyım. Eğer sizin ürününüz, bir kalitesizliğin orta yerinde duruyorsa, mutlaka ondan etkilenecektir. Zira bu felaket programı izleyenler, kalite gözetecek bilinç ve kültür düzeyinde değil demektir. Öyleyse sizin yıllardır, rakiplerinizden ayrılmak, fark yaratmak, bir adım daha öne geçmek için milyon dolarlar harcayarak yaptığınız ürün geliştirme, pazar araştırması, AR-GE çalışmaları da havaya savrulacak demektir. Kampanyayı doğru kitleyle buluşturabilmek için reklamı izleyen kitlenin sayısal çoğunluğu değil, "niteliği" önemlidir. Bakalım bizim reklam verenlerimiz de bir gün kalitesiz ama çok izlenen bir programı "cezalandırma" yürekliliğini gösterebilecekler mi?

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Kamelyalı Kadın'ın fısıldadıkları   / 21-10-2004
 "Altın günü" out, "Kaynana günü" in!   / 20-10-2004
 Bu yarışma karakolda biter!   / 19-10-2004
 Bu gidişin sonu iyi değil...   / 18-10-2004
 Başımıza taş yağdığı gün...   / 17-10-2004
 Adam olacak yönetmenler   / 16-10-2004
 Ali Öğretmen atv'ye tayin oldu!   / 15-10-2004
 Türküler biraz daha "bildik" olsa...   / 14-10-2004
 Annenizi değiştirmek ister misiniz?   / 13-10-2004
 Gösteri sanatlarında AB'ye girdik   / 12-10-2004
ATİLLA DORSAY
TV8 20.30 Sonuna Kadar
1950'lerde genç olmak(Going...
YÜKSEL AYTUĞ
Kötüyü reklamla ıslah etmek
Etik kuralları zorlayan,...
Kök boyanın şöhreti ülke sınırlarını aştı
Kök boyanın şöhreti ülke sınırlarını aştı
Çanakkale'ye bağlı 31 köyün kadınları dünyaya meydan okuyor. Kök...
Avrupalı da gay futbolcuya karşı
Avrupalı da gay futbolcuya karşı
Türkiye'de ilk kez tartışmaya açılan 'eşcinsellik ve futbol' konusu,...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.