|
|
|
|
Kazalara sanal çözüm
Mühendisler güvenlik sistemlerini geliştirirken, heyecan ve korkuları da incelemeye başladı. Uzmanlar yeni teknoloji sayesinde beyin dalgalarını okuyor. Böylece sürüş sırasında yol şartları ile tehlikeye verilen tepki ölçülüyor.
*** Sanal korkuyla kazalar önlenecek
Uzmanlar yeni teknoloji ile beyin dalgalarını okuyor ve sürücülerin sürüş esnasında karşılaştığı yol durumu, hava şartları ve tehlikeye verdiği tepkiyi ölçüyor.
Uzmanlar artık güvenlik sistemlerini geliştirirken sürücülerin yaşadığı stres, heyecan ve korku gibi duyguları inceleyerek, doğru ve etkili bir şekilde sürücüye maksimum fayda sağlamayı amaçlıyor Otomotiv şirketleri geliştirdikleri yeni sistemlerle sürücüler hem daha güvenli hem de daha konforlu sürüşler yaşayacak. Bunlardan biri de DaimlerChrysler tarafından geliştirilen ve sürücüler için adeta asistan görevi gören bir güvenlik projesi. Bu sistemde uzmanlar sürücünün yol durumu, sürüş anında karşılaştığı zorluklar ve çevresel faktörler gibi bir çok detayı, sürücünün beyin dalgalarından gelen sinyal ile nasıl hareket edeceğini, stres derecesini ve risk yönetimini bilgiye dönüştürüyor. Böylece uzmanlar geliştirdikleri teknoloji ve araçlarda sürücülerin güvenliği için önceden nasıl davranışlar sergilediklerini de öğrenmiş oluyor.
5 farklı senaryo DaimlerChrysler'in Ar-Ge departmanı uzmanlarından Hans- Georg Metzler, sürücülerin trafikte, otobanda veya farklı yol şartlarında nasıl tepki verdiklerini araştırdıklarını ve bunları göz önünde bulundurarak aktif ve pasif güvenlik sistemleri geliştirdiklerini belirtti. Metzler'in geliştirdiği 5 farklı yol durumu, hava durumu ve zorluk derecesi farklı sürüş koşulları olan simülatör, sürücülerin hangi olaya nasıl tepki verdiğini ölçüyor. Bu sistem örneğin, yağışlı bir akşam şehir içi trafiğinde öndeki aracın fren lambalarını geç farkeden bir sürücünün yaşadığı stresi veya otobanda hızla ilerlerken yavaş bir hızla seyreden başka bir aracın aniden şerit değiştirmesi karşısında sürücülerin nasıl tepkiler verdiğini ölçüyor. Ve buradan harektele sürücünün saniyenin binde birinde tepki verdiğini ancak yaşanan stres ve panik durumunun harekete geçmeyi eretelediği ortaya çıkıyor. işte uzmanlar da devreye girecek güvenlik sistemlerinin sürücüye nasıl daha etkili bir biçimde yardım edeceğini araştırıyor. Yaşanabilecek her türlü risk ve tehlikeye karşı sanal bir ortam hazırlayan uzmanlar, sürücülere anında devreye girecek ve riski ortadan kaldıracak senaryolar üzerinde çalışıyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|