|
|
FB Su, inşallah beni yanıltır
Marka çeşitlemesinde hayli riskli bir yatırım daha yolda. Fenerbahçe markasından yola çıkarak Fener Su diye yeni bir su markası piyasaya çıkarılacakmış. Berrak Su İçecek A.Ş. Genel Müdürü Fatih Yüksel son derece iyi niyetli bir mantık yürütmüş. Diyor ki: "Özel markalar konusunda bir araştırma yaptık. FB'den daha iyi bir isim bulamayacağımızı gördük. Fenerbahçe ile görüşmeler yaptık. Bu görüşmelerde belirli bir ücret ödeyerek su, meyve suyu ve soda isim haklarını aldık. FB, bu konuda bir ilk olacak. Türkiye çapında bayilikleri oluşturuyoruz, eylül ayı sonunda da İstanbul ve Ankara'da satışa çıkaracağız. Bu ürün için 700 bin dolarlık bir yatırım yaptık." Bu işlerde iyi niyet yetmiyor. Tanınma açısından bakılıyorsa FB'den daha iyi 'isim' bulunamayacağı bir gerçek. Ama FB bir marka değil. Şimdilik değil. GS de değil. BJK da değil... Fatih Bey'in işini çok iyi bildiğinden hiç şüphem yok, suyunu da, markasını da gayet iyi yönetecektir. Ya Fenerbahçe? Bugüne kadar herhangi bir 'marka yönetimi' uygulaması görmemiş olan FB'nin marka vaadi ne? Marka ruhu ne? Değer önermesi ne? O vaat, ruh ve değer o suyu sattırır mı? Bildiğiniz gibi şöhret olmak yetmiyor. Hülya Avşar da, Tarkan da büyük star ve şöhret olmalarına rağmen marka yönetimini gerektiği gibi ele almadıkları için ürün genişlemesinde bir türlü hak ettikleri hedeflere ulaşamadılar. Kendileri birer ticari başarı iken, adlarını taşıyan ürünler aynı başarıyı elde edemediler. GS'nin Avrupa Şampiyonu olduğu yıl bu başarıyı paraya tahvil edemediğini herkes biliyor. FB maçlarında FB petleri sahaya yağarsa ya da FB'de işler kötüye giderse krizi kim çözecek? Suyu GS'lilere, BJK'lilere ve Trabzonlulara da satacak, herkese de sıcak ve yakın gelecek bir isim bulunamaz mıydı? Bizim millet sıkı fanatiktir. Renkleri yüzünden Shell'den benzin almayan ahbaplar var. Öyle cahil falan değil. Gördüğüm en okumuş, en akıllı adamlar bunlar. Haydi birinin adını da vereyim. Beni affedecektir: Management Center Türkiye'nin Genel Müdürü Tanyer Sönmezer... Benzer fanatiklikteki Galatasaraylılarla Beşiktaşlıların bu suyu içmeyecekleri kesin. Bu kadar büyük bir hedef kitleyi dışarıda bırakmak ne kadar doğru?... Şöhret bul, adını bir ürüne koy, satsın... Yok böyle şey. Olmuyor. Berrak Su işini dilediği kadar iyi yapsın; FB yönetimi, FB markasını yönetemezse faturasını Fatih Bey ödemek zorunda kalmaz inşallah. Ben Berrak Su'nun yerinde olsaydım, nasıl Gillette Beckham ile anlaştığında Beckham'a bazı kurallar koymuşsa, ben de FB'ye marka yönetimi ile ilgili bazı kurallar koyardım... Tarkan ve Hülya Hanım'ın marka durumları konusunda bugüne kadar tahminlerimde yanılmadım. İnşallah FB Su konusunda yanılırım...
|