kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yeni bir sayfa açıldı
Yenilenen Audi A6 Türkiye'de

Atağa kalkan Audi, yeni A6 modelini tüketicilerle buluşturdu. Tamamen yenilenen araç, daha sportif bir görünüme kavuştu. Ön ızgara ilk bakışta dikkati çekiyor. Konfor ve güçlü motorlar da cabası...

***

Yeni bir sayfa açıldı

Yenilenen Audi A6 artık daha sportif görünüm kazanmış. Tasarım anlamındaki en büyük yenilik de ön ızgarada gerçekleşmiş. Büyük hacimli motor ise performans arayanlar için bire bir....

Otomobil ile ilgili gazetecilik yaptığınız zaman bazı otomobiller elinizde doğmuş gibi oluyor. Onu ilk kez geçtiğimiz yıl düzenlenen Frankfurt Otomobil Fuarı'nda gördüğümde neredeyse tamamen yenilendiğini hissetmiştim. Ama tam olarak bu değişimin boyutlarını anlamak için kullanmak gerekiyordu. Geçtiğimiz hafta Audi'nin büyük ümitler beslediği yeni A6'sını test etme şansı buldum. Test otomobilleri Almanya'dan getirilmişti ve İzmir'de bir bayide bizleri bekliyordu. Teste ilk etapta piyasaya çıkacak olan 3.2 benzinli ve 3.0 TDI dizeli koymuşlardı. Ama galiba motorlardan önce otomobilin tasarımı ve genel hissiyatı ile ilgili bazı konulardan bahsetmek istiyorum. Otomobilde tasarım anlamında en önemli ve büyük yenilik ön ızgara da gerçekleşmiş. Artık o alıştığımız ön Audi ızgarası yerini çok daha sportif ama alışması biraz zor bir tasarıma bırakmış. Zaten otomobilin yoldaki görüntüsünü etkileyen de ağırlıklı olarak ön ızgara oluyor. Ayrıca otomobilin yan çizgileri de bu tasarım değişikliğinden ciddi anlamda nasibini almış.

Daha sportif görünüm
Artık yandan bakıldığında A6 daha sportif bir izlenim bırakıyor. Özellikle otomobilin C sütünu çok dinamik bir tasarıma sahip. Görüntüsüyü doğrudan etkileyen bu durum arka bölümde de etkisini devam ettiriyor. Yeni A6'nın arkası A8 modelini andırıyor. Otomobilin içine girdiğinizde ise eski A6'ya göre çok daha spor ve ferah bir iç mekana sahip. Sürücü koltuğuna oturduğunuzda ilk olarak köşeli bir göbeğe sahip olan direksiyon ile karşılaşıyorsunuz. Ayrıca göstergeler neredeyse tamamen değişmiş. Ancak asıl değişim rüzgarı kendini orta konsolda hissettiriyor. Buradaki eğlence merkezi tıpkı BMW 5 serisindeki gibi klima, CD çalar ve radyo gibi özellikleri içine alıyor. Ancak sistem BMW'dekinden daha kolay alışılıyor. Yine de bu yeni nesil otomobillerin müzik ve klima sistemlerini yönetebilmek için adeta özel bir kursa ihtiyaç duyuluyor. Otomobillerden 3.2 lt'yi İzmir- Aydın otoyolunda kullanma şansına eriştim. 8.0 versiyon sayılan ESP yüksek hızlarda yapılan ani manevralarda ciddi anlamda işe yarıyor. Ancak şiddetli rüzgarlarda otomobilin yumuşak süspansiyonu nedeniyle eğer rüzgarı önden doğru alırsanız vites değiştirirken ve ani hızlarnırken otomobilin kafa salladığını fark edebiliyorsunuz. Tabii bu gözlemimin ülkemizin en güzel ve şiddetli sörf rüzgarlarına sahip Alaçatı civarlarında gerçekleştiğini de unutmamak gerekiyor.

Ara hızlanmalarda çok çevik
İlk gün kullandığım benzinli motorda 6 ileri manuel şanzıman gerçekten bu iri motorla uyum içerisindeydi. İkinci gün Çeşme- Bodrum hattında kullandığım 3.0 dizel ise otomatik 6 ileri şanzımana sahipti. 256 beygir güç üreten 3.2 litre motor 330 nm tork üretiyor. Bu motorun özellikle ara hızlanmalardaki çevikliği göz dolduruyor. 225 beygir gücündeki 450 nm. torka sahip yeni dizel motor da çevikliği ve 6 ileri tiptronic şanzımanının kademeleri hissettirmeyişi ile olumlu puan oldu. Dizel teknolojisindeki gelişmeyi izlemek isteyenler mutlaka bu otomobili kullanmalılar. Üstelik quattro sistemi sayesinde yol tutuş özellikleri de dramatik şekilde artıyor.
DİĞER OTO FİNANS HABERLERİ
 Kazazedenin tüm masrafı sigortadan
 500 lira taksitle Hyundai!
 Dünya yollarında 10. yıl
 25 milyon kilometrede tek bir kazaya karışmadılar
 Shell'le Audi sahibi oldular
 Motorun sesi bile yeter
 Skoda ile tenis Büyük Kulüp'te buluşacak
 Ticaret canlandı yeni kamyonlar yola çıkmaya başladı
 Üniversiteler otomotive çalışacak
 Rolls Royce'un en lüks modeli
 Temsa ihracat atağında
 Deri koltuğa 800 kiloluk inek gerekli!
 Camları da müziği de sonuna kadar açarım
 Ekonomik de olsa o her zaman bir 307!
 RAV 4'te Euro fiyatı 1.680'e sabitlendi
 Opet'ten Avrupa normlarında dizel
 Blaupunkt'tan şehire özel müzik sistemleri
 Üstsüz Crossfire Türkiye yollarında
 Toyota'da test günleri başladı
    Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
  » Oto Finans
METE TANSU
Otomobil tanıtımı için Trabzon'u...
Sanal alemde 'Havyar Çetesi' kurdular
Sanal alemde 'Havyar Çetesi' kurdular
Haberiniz olmadan kredi kartınızla milyarlarca liralık havyar alınmış...
Gökhan Özen ve üç adamı cezaevinde
Gökhan Özen ve üç adamı cezaevinde
Bir kişinin dövülmesi olayına karıştığı gerekçesiyle gözaltına alınan...
Mezarlar yetmedi
Kuzey Osetya'daki kanlı okul baskınında ölen 394 kişinin cenazeleri...
Kızını bulduğu hastaneye yattı
Alana'nın cesedini teşhis ettiği sırada fenalaşan anne Aniyeta Doğan,...
Düğün aile arasında
Sezer'in oğlu Levent için 11 Eylül'de Köşk'te yapılacak düğün için henüz ne...
Diyarbakır Verheugen'i üç dilde karşılayacak
Diyarbakır Belediyesi Verheugen için billboard'lara 3 dilde 'hoş geldin' ilanı...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.