Cep telefonu piyasasının en aktif oyuncusu hatta yakın zamana kadar rakipsiz şirketi Turkcell'in karşısına son döneme kadar ciddi rakip çıkmaması sebebiyle cepten konuşma tarifeleri neredeyse tek merkezden tayin ediliyordu. Çünkü diğer GSM operatörlerinin teknik gücünün zayıf olması (kapsama alanı), pazarlamada yetersiz kalmaları, haber ve reklamlarla yeterince seslerini duyuramamaları, büyümelerine ve pazarda etkin olmalarına da engel oluyordu. Gelişmeler bu gidişini değiştiğini gösteriyor. Cepçilerin pazardan aldıkları paylar yaklaşık değerlerle şöyle; Turkcell % 60 Avea % 20 Telsim % 20 Haziran Temmuz ayları itibarıyla faturalı ve faturasız hatlarda pazarın yarısından fazlasını Turkcell kontrol ediyor. Son iki ayın göstergeleri ise Turkcell'in, Avea'ya karşı strateji geliştirdiğini ortaya koyuyor. Zira yakın zamanda iki defa tarifelerde düzenleme yapan Turkcell, ilk defa kontrol ettiği pazar payından daha az taleple karşılaştı. Son iki ayda pazarın gösterdiği gelişme enteresan. Bir defa aylık bazda yüzde 6-7 oranında yeni müşteriyle yoluna devam eden Telsim'in şu anki büyüme hızı yüzde 15'ler civarında. Esas dikkat çeken durum ise Turkcell ve Avea'da. Temmuz ayında ortalama 800 bin kişi Turkcell, Avea ve Telsim'e yeni müşteri olarak baş vurmuş. Avea ve Telsim yeni müşteri pazarında özellikle kurumsal abonelikle başarı gösterip faturalı hatlardaki abone sayılarını artırmışlar. Turkcell ise faturasız hatları için yeni müşteriler bulmuş. Yine son bir ayda cep telefonu sahipleri ayda ortalama 56 dakika konuşarak, yani bir saatin altına inerek bir sinyal vermiş. Şimdi piyasadaki hareketliliği daha yakından görebilmek için 800 bin yeni abonenin, kesin olmayan yaklaşık değerlerle dağılımına göz atalım; Turkcell % 54 Avea % 30 Telsim % 16 Yukarda ki verilerin ortaya koyduğu gerçek şu; Turkcell ilk defa pazar payının altında bir hareketlilikle karşı karşıya. Avea'nın reklam ve promosyonlarla pazar payının üzerinde bir performansı söz konusu, Telsim'in üzerinden atalet kalkmış durumda. Avea ve Telsim biraz da ürün çeşitliliği üzerine çalışıp, kampanyalar yaparlarsa tüketici adına cepte şenlik kendiliğinde başlayacak. Özellikle kafa karışıklığına sebep olan tarifelerin giderek daha anlaşılır hale gelmesinde Avea'nın ciddi katkısı olduğunu söylemekte fayda var.