kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Atina 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Enayi yerine düşmemek için öğrenmek şart
Biraz da bizim havamız olsun...
Benzini koklatmışlar...

Enayi yerine düşmemek için öğrenmek şart

Geçen hafta Otomobil'in Gazetesi'nin manşetinde bir haber vardı. Başlık şöyleydi: "Sahibini görünce kuyruk sallıyor"... Toyota ve Sony 'Pod' adını verdikleri bir 'konsept araç' geliştirmişlerdi. Konsept aracın ne demek olduğunu bilmeyenler için, geleceğe yönelik bir akım anlayışını gösteren, bugün için piyasaya çıkarılması düşünülmeyen ve daha çok o markanın itibarına hizmet etmek üzere iletişim için kullanılan, özel üretilmiş bir araç. 'Pod', trafikte aynı sürücüler gibi sinirleniyor, sahibi geldiğinde seviniyor ve benzini bittiği zaman ağlıyormuş. Bu haberden bir iki gün önce de bu kez bu sayfada Fiat-Microsoft işbirliğinden söz etmiştik. Her iki marka bilgi teknolojilerini otomobillere aktarmak için bir sözleşme imzalamışlardı.
Bir keresinde Faruk Eczacıbaşı, bilgisayar programlarına harcanan paranın yüzde 80'inin boşa gittiğini söylemişti: "Daha karmaşıklarını bir kenara bırak; Word, Excel, Powerpoint'un yüzde kaçını kullanıyor insanlar bir düşün. Ama yüzde yüzünün parasını ödüyoruz." Otomotiv sektöründe de işler bu istikamette gelişiyor. Örneğin bizim de yüksek teknolojinin her türlü nimetinin bulunduğu bir aracımız var. Aracı alalı bir yıl oldu. Bizim şoför düne kadar komutların ve bilgisayar sisteminin yüzde 50'sini çözememişti. Ödeme programı ve anlaşma gereği iki yıl sonra aracı yeni modeli ile değiştireceğiz. Eminim o gün dahi çözemediğimiz düğmeler, ayarlar olacak. Biraz alık, biraz da teknoloji özürlü olduğumuzu düşünebilirsiniz, ama gerçek bu. Günümüzde, 'Al arabayı git!' yaklaşımı geçerliliğini yitirmiştir. Bazı markalar, bu işin kursunu vermeye başladılar. Bizim şoförler de aldı. İşe yarıyor. Araçlar arasında temel farklar ortadan kalktıkça rekabet adına araca eklenen yüksek teknoloji ürünlerinin kullanımını sağlamak ve insanların kendisini 'alık' gibi hissetmelerini engellemek için, markaların bu tür eğitimler düzenlemeleri şart.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Yine tuzluklar medyayı kapladı   / 28-07-2004
 Markaların duygusal yaz atakları   / 21-07-2004
 'Keşke' yetmez, duygu da gerekiyor   / 07-07-2004
 Yeşile sahip çıkmak, nereye kadar?   / 30-06-2004
 Risk ve başarı içiçe   / 23-06-2004
 Konsept süper, peki PR nerede?   / 16-06-2004
 Öncesi, sırası çok iyi de, ya sonrası?   / 09-06-2004
 Akla değil, kalbe giden yol doğrudur   / 02-06-2004
 Lastik ve CEO fabrikası   / 26-05-2004
 Bu trafik kampanyasına şapka çıkartmak gerek!   / 19-05-2004
  » Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
    Oto Finans
Türk gibi güçlü
Türk gibi güçlü
Atina Olimpiyatları'nda Türkiye'nin en iddialı olduğu dallardan...
Elvan gibi koştu
Elvan gibi koştu
5 bin metrede 12'nci olup adeta şoka giren Elvan için dün Atina'da...
Meclis'te AB startı
Meclis'te AB startı
AK Parti, yeni Türk Ceza Kanunu tasarısının Avrupa Birliği İlerleme...
Çiçek, Özkaya'ya sürpriz yaptı
Çiçek, Özkaya'ya sürpriz yaptı
Adalet Bakanı Cemil Çiçek dün Yargıtay Başkanı Eraslan Özkaya'ya...
Bu marabalar nankör!
Bu marabalar nankör!
Köylülerin, aleyhine 'topraklarımızı geri ver' diye miting...
Amerikan tarzı tanıtım
Amerikan tarzı tanıtım
Genelkurmay 30 Ağustos Zafer Bayramı kutlamalarına halkın da...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.