kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Atina 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Yeşile sahip çıkmak, nereye kadar?
Bir Yarış'ımız vardı, şimdi de Satış'ımız oldu...
Kısa...Kısa...Kısa...

Yeşile sahip çıkmak, nereye kadar?

Son günlerin en başarılı reklam kampanyalarından biri hiç şüphesiz Opet'in çevreci mesajlar içeren o çok etkili çalışması. Ama ne yazık ki bunu korka korka söylüyorum. Opet, kampanyada çok kuvvetli bir mesaj kullanmış: "Yeşili kaybeden yaşamı kaybeder!".. Kendi işletmelerinin çevresini alabildiğine yeşillendireceklerini söylüyorlar. Satış odaklı reklam yapacakları yerde, toplumsal duyarlılığa dayalı tanıtım yapıyorlar. Tüm dünyada canlılığın sürdürülebilmesi en önemli insanlık meselesi olarak tartışılırken, Opet'in de işin ucundan tutması ve sorumluluğuna sahip çıktığı algısı yaratmak için ciddi iletişim harcamaları içine girmesi, hem de bunu çevreyi kirlettiği iddia edilen bir ürün adına yapması, her türlü takdirin üzerindedir Peki buna rağmen neden korkuyorum. Nedeni basit. Bugüne kadar, toplumsal algılama üzerine yapılmış pek çok araştırma gördüm. Ortaya çıkan sonuç çok net. Bizim halkımız, kalıcı olmayan toplumsal sorumluluk davranışları konusunda pek duyarlı değil. Bu tür yaklaşımların satın alma davranışları üzerindeki etkisi gelişmiş ülkelerdeki boyutların çok altında. Yeri geldiğinde kendisi en geniş toplumsal duyarlılığı gösterebiliyor. Depremde olduğu gibi, Tema ve TEGV'in kampanyalarında olduğu gibi... Kendisi gösteriyor da, başkası gösteriyor diye gidip onun ürününü almıyor. Ne zamana kadar biliyor musunuz? O kuruluş toplumsal sorumluluk çalışmalarını, etkinin başlangıçta zayıf olmasına aldırmadan uzun yıllar devam ettirdiği zaman... Bir kuruluş sebat etti mi, bizim halkımız bir ikna oluyor ki, baş tacı ediyor o kurumu. Eczacıbaşı örneğinde olduğu gibi... Eğer dayanabilirlerse "Çağdaş Türkiye'nin Çağdaş Kızları" projesini bugüne kadar azim ve yaratıcılıkla yürütmüş olan Turkcell'de olacağı gibi... Yoksa ne kısa vadeli, yangından mal kaçırır gibi girişilen sponsorluklara itibar ediyor, ne de toplumsal sorumluluk projelerine. O zaman da harcanan paralar kolaylıkla çöpe gidiyor. Opet'in bu güzelim kampanyasından korkum bu yüzdendir. Yeşillik ve çevre duyarlılığı konusunda ısrar etmezler, bu stratejiyi çeşitli PR ayaklarıyla yıllarca sürdürmezlerse yazık olur. Hem harcanan milyarlara hem o güzelim iyi niyetlerine...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Risk ve başarı içiçe   / 23-06-2004
 Konsept süper, peki PR nerede?   / 16-06-2004
 Öncesi, sırası çok iyi de, ya sonrası?   / 09-06-2004
 Akla değil, kalbe giden yol doğrudur   / 02-06-2004
 Lastik ve CEO fabrikası   / 26-05-2004
 Bu trafik kampanyasına şapka çıkartmak gerek!   / 19-05-2004
 Fiat'ta aşk ve ateş birarada   / 05-05-2004
 Düzenli orduyu ihmal etmeyelim   / 28-04-2004
 Doğru duygu sömürüsü işe yarar   / 21-04-2004
 Sizi 307 Envy'deki gibi kıskanan birisi oldu mu?   / 14-04-2004
  » Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
    Oto Finans
METE TANSU
Otobüslerde de kemer zorunlu olsun
Her yıl binlerce...
ALİ SAYDAM
Hedef kitle doğru, film yanlış
Öküz altında buzağı arama...
Her takımın büyücüsü var
Her takımın büyücüsü var
* Nedir Şükrü Saracoğlu Stadı'ndaki büyü olayı?...
Ölme sırası bana geldi
Ölme sırası bana geldi
Uçuruma yuvarlanan arabada anne ve babası ölen 8 yaşındaki Yusuf...
...ve sokak savaşı başladı
Irak hükümeti direnişçi lider Sadr'dan uzlaştığı ve silah bıraktığını...
Türk dede vuruldu torunu kaçırıldı
Amerika'da yaşayan Gül Ailesi, dün korkunç bir cinayet ve bir de...
Gereğini yapacak Kurul kararı Başkan'ı koruyor
Emniyet aksini söylüyor ama, "Ben bir şey yapmadım" diyen Yargıtay Başkanı...
Barolar Birliği Başkanı kefil
Yargıtay Başkanı Eraslan Özkaya'ya Türkiye Barolar Birliği'nden (TBB) sürpriz...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.