|
|
|
|
Sürüyle eşeği olan kazanacak
Ardağan Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü "Sürüyle eşek besle, ailene katkıda bulun" kampanyası başlattı. Amaç; turistleri yayla turizmine çeken eşekleri daha yaygın kullanabilmek ve turizm gelirini artırırken, yöre halkının da kazanmasını sağlamak.
Dünyada yayla turizminin her geçen gün daha da önem kazandığına dikkat çeken Ardahan Kültür ve Turizm İl Müdürlüğü, turistleri yayla turizmine teşvik eden en önemli unsurun; seyahat sırasında kullanılan eşekler olduğunu belirledi. Müdürlük, turizme katkı ve ek gelir elde etmek için, köylüleri sürüyle eşek beslemeye teşvik amacıyla kampanya başlattı. Ardahan Kültür ve Turizm İl Müdürü Mehmet Güzel, bölgenin dağ ve yayla turizmi açısından dünyada etkin bir yere sahip olan İsviçre'den daha iyi bir konumda olduğunu savunarak, "Değişen atmosfer şartları nedeniyle, deniz kenarı turizmi artık gözden düştü. Turistler günümüzde yayla turizmine daha çok önem veriyor. Seyahat sırasında vasıta gibi kullanılan eşeklerin, turistlerin ilgisini daha çok çektiğini ve bu tür yolculuktan büyük keyif aldıklarını belirledik" dedi.
YAYLA TURİZMİ HAREKETLENECEK Güzel, konuşmasına şöyle devam etti; "Bölgede su ve diğer ihtiyaçların taşınması için beslenen eşeklerin, yayla turizmine büyük katkı sağlayacağı kanısına vardık. Bu nedenle, 'Sürüyle eşek besleyin, ailenize katkıda bulunun' kampanyası başlattık. Eşek besleyen köylüler müdürlüğümüze gelirse, turistlerin bu tür ihtiyaçlarında kendilerine referans olacağız. Böylelikle, köylülerimiz hem yayla turizmine katkıda bulunacaklar, hem de ücretli olarak turist gezdirip, eşeklerinin sırtından para kazanacaklar." Bölge halkının bu yönde teşvik edilmesi halinde, kampanyanın amacına ulaşacağını ifade eden Ardahan Kültür ve Turizm İl Müdürü Mehmet Güzel, "Eşek sürülerinin beslenmesinin sağlanması halinde, yayla turizmine teşvik de her geçen gün artar. Bizim ve yetkili diğer birimlerin çağrısı ve de tanıtımı ile bölge ekonomisine yeni bir gelir kaynağı oluşturulacağına inanıyoruz" dedi.
Fakir YILMAZ/ MERKEZ
|
|
|
|
|
|
|
|
|