kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
  » Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Bankalar faizi düşürdü milyarlık avantaj doğdu
Bankalar faizi düşürdü milyarlık avantaj doğdu
Mitsubishi'de 2 milyar indirim
Rio'da 1.5 milyar peşin avantajı
Yeni A Serisi eylülde yollara çıkacak

Bankalar faizi düşürdü milyarlık avantaj doğdu


Faiz yüzünü aşağı çevirdi. Bankalar, faizleri yeniden yüzde 2.30 seviyesine çekmeye başladı. Kredi alanlar 1 ay öncesine göre 2.3 milyar lira daha kârlı.

Ekonomide yaz rehaveti başladı. Borsa, faiz ve döviz günlük küçük oynamalarla olduğu yerde sayıyor. Ancak bu arada otomobil firmaları da hem yaz durgunluğunu aşmak hem de 2005 modellerin piyasaya çıkacak olması nedeniyle kampanyalara hız verdi. Bunu gören bankalar da faiz oranlarını 3 ay öncesinde olduğu gibi 1.80'lere çekmese de yüzde 2.30 gibi nispeten kullanılabilir düzeye çekmeye başladılar. Bir çok banka böylece düşük faizle elde ettikleri müşteri portföylerini de korumayı amaçlıyor.

2.3 milyarlık kâr
Otomobil alacaklar için en önemli soru ise bundan sonrasının ne olacağı, faizlerin daha da düşüp düşmeyeceği. Bunun için öncelikle Hazine bonosu faizlerinin seyrine bakmak gerekiyor. Çünkü otomobil kredilerinin seyri bono faizlerine bağlı. Bono faizleri artıp azaldıkça oto kredisinin maliyeti de artıyor ya da azalıyor. Bankalar bu faizlere göre mevduat oranlarını belirliyor ardından mevduat toplayıp tüketiciye kredi veriyor. Bono faizleri de kısa bir süreliğine çıktığı yüzde 30 düzeyinden yüzde 26'lara inip burada uzun süre durunca bankalar da bono faizlerinin bu istikrarına güvenip faizleri yüzde 2.50-3 aralığından yüzde 2.30-2.50 aralığına çekti. Tabii faizleri bu aralığın üstünde kalan bankalar da var. Ancak ya tüketiciler tercih etmiyor ya da zaten banka da kredi vermek istemediği için faiz oranını yüksek tutuyor. Böylece örneğin 20 milyar lira ve 36 ay kredi alan birisi için faiz 2.50 iken aylık taksit 899 milyon lira olarak hesaplanırken faiz 2.30'a indiğinde taksit 835 milyona gerilemiş oldu. Böylece tüketiciler ayda 64, üç yıl boyunca da 2 milyar 304 milyon lira daha karlı çıkmış oldular. Tabii hesaplamalarımız faizlerin yüksek olduğu döneme göre yapıldığında bu olumlu durum ortaya çıkıyor. Oysa aynı karşılaştırmayı faizlerin 1.80'e gerilediği döneme göre yaptığımızda aslında 1.80'leri kaçıranların ne kadar zararda olduğu çıkıyor ortaya.

Beklentiler devam ediyor
Ancak hem bankacılar hem de otomobil firmaları talebin üç ay öncesine göre düşük olduğunun farkında. Çünkü 1.80'lik faiz oranlarını ve 5.5 milyarlık hurda indirimini gören tüketiciler şimdi 2.30'luk faiz ve 2 milyar 250 milyonluk hurda teşviğiyle otomobil almak istemiyor. Faizlerin eski günlerini göreceği umuduyla bekliyorlar. Düşük faizlerle otomobil sahibi olanların ise bugünlerde keyfine diyecek yok.

Kampanyalar sürüyor
Bu arada otomobil firmaları ise faizlerin nispeten yüksek kalması nedeniyle peşin indirimleriyle durgunluğu kırmaya çalışıyorlar. 25 ile 35 milyar lira arası fiyatı olan otomobillerde 2.5-3 milyar, fiyatı 40 milyardan yüksek olan otomobillerde ise 8 milyara varan indirimler söz konusu.
DİĞER OTO FİNANS HABERLERİ
 İstanbul ve İzmir'de sigorta daha pahalı
 Seat Cup'ın başladığı yer!
 Clio Smybol makyajlandı
 Volvo güvenlikten yine tam not aldı
 Yeni A6 için geri sayım başladı...
 Otomobilde büyük yaz indirimi başladı
 Büyüklerin küçük oyuncağı
 Yaris 1.2 milyar indirimli
 Sonata 5 milyar daha ucuz
 Scania'nın lastiği artık Goodyear
 Shell'den Helix alan kazanıyor
 İkinci el pazarını Anadolu'ya taşıyacak
 7 kişilik oto halkın yeni gözdesi
 Hyundai'den sanata destek
 OGS aldıktan 10 dakika sonra köprüden geçeceğiz
 Fanatikleri kaldığı yerden devam edecek
 Halk tipi BMW'yi evinizde istediğiniz gibi tasarlayın
 MAN otobüslerine tasarım ödülü geldi
 Hem ticaretin hem de hayatın vazgeçilmez parçası oldular
    Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
  » Oto Finans
METE TANSU
'En büyük 500'e otomotiv damgası
Geçtiğimiz hafta...
Hanımağanın 3'üncü kocasını da vurdular
Hanımağanın 3'üncü kocasını da vurdular
Geçen yıl ikinci eşi büyük oğlu tarafından öldürülen 'hanımağa'...
Azrail onları 0-3'te ölümle buluşturdu
Azrail onları 0-3'te ölümle buluşturdu
İstanbul Esenler'de bir çiftin kavgasıyla başlayan kovalamaca sonucu...
AB Komisyonu'na kadın eli
AB Komisyonu'nun yeni Başkanı Jose Manuel Barroso, üye ülkelerden...
O da kırkından sonra azdı, teneşir pakladı
Defalarca kalp krizi geçirmesine rağmen doktorunun uyarılarına kulak...
TSK'da denge korundu
Yüksek Askeri Şura kararıyla Org. Özkök'ten sonra Genelkurmay...
AKP'de gensoru çatlağı
AKP'de tren kazası rahatsızlığı gensoruda tepkiye dönüştü. Dülger, çekimser oy...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.