Ulaştırma Bakanlığı eski Müsteşarı Mete Örer, "Bazı uzman arkadaşlarla bir hafta önce TCDD Genel Müdürü Süleyman beyden randevu alıp yanına gittik. Trenin içinden daha önce çekilmiş görüntüleri izledim ve inanılmaz bir sarsıntı olduğu farkettim. Hemen uyarma ihtiyacı duydum ama kimse bizi ciddiye almadı. Cumhuriyet Savcılığı'nın harekete geçmesi lazım" dedi. Örer, sözlerini şöyle sürdürdü:" Bu tren tehlikeli, önlem alın dedim. Hızlı trenlerde, iki rayın arasındaki mesafa milimetre düzeyinde sabittir. Buna dikkat edilmezse, tren sağa sola doğru sallanır. Bu hatalı yapıldığının göstergesidir. Rayların yapımındaki hata toleransı Almanya'da 1 milimetre, bizde ise 3 milimetrenin üzerinde. Bizde bakım iyi olmadığı için trenlerimiz hem enine hem de boyuna sallanıyor. Sallanmanın sınırları fazla olunca tren raydan çıkar. Dikkat ederseniz trenle yolculuk esnasında sallantıdan herhangi bir sıvı içemeyiz.Düşük hızlarda bile. Bu bile ne kadar tehlikeli olduğunu gösterir. Hızlı tren yapmaya karar verince önce bakımını mükemmel yapmak gerek."