|
 |
|
 |
Kamu Yönetimi Yasası Meclis'te kabul edildi
TBMM Genel Kurulu, hükümetin reform paketleri arasında yer alan Kamu Yönetimi Yasa Tasarısı'nı kabul etti. AKP'nin son dakikada gündeme getirdiği bir önerge ile hükümete, taşra teşkilatının kapanan kurumlarında çalışan personelini ihtiyaca göre çeşitli illere gönderme yetkisi verildi. Böylece hükümet, istediği personeli istediği ile atayabilecek. Genel Kurul'da kabul edilen önergeye göre ihtiyaç fazlası olarak belirlenen personel, öncelikle kendi illeri içindeki mahalli idarelere, buralarda yer yoksa kamunun diğer taşra teşkilatlarına atanacak. Bir yıl içinde bu şekilde atanamayan personel Devlet Personel Başkanlığı'na bildirilecek. Başkanlık, bu personeli üç ay içinde ihtiyaç duyulan kamu kurum ve kuruluşlarına dağıtacak.
YASA NELER GETİRİYOR? DENETİM SİSTEMİ DEĞİŞİYOR: İç denetimi, kamu kurum ve kuruluşlarının kendi yöneticileri ve kurumun üst yöneticisinin görevlendireceği denetim elemanları yapacak.
HALK DENETÇİLİĞİ: Her ilde, yerel idareler ve bunlara bağlı kuruluşlar ile bu idareler tarafından kurulan birlik ve işletmelerin, kurum dışı gerçek ve tüzel kişilerle ilgili işlem ve eylemlerinden kaynaklanan anlaşmazlıkların çözümüne yardımcı olmak için 'halk denetçisi' seçilecek.
KALDIRILAN KURULUŞLAR: Yasa ile Dışişleri Bakanlığı ve TİKA hariç bakanlıkların ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının yurtdışı teşkilatları kaldırılacak.
YDK BİNASI BAŞBAKANLIĞA: Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu da yasa ile kaldırıldı. AKP'nin önergesi ile YDK'nın hizmet binasının Başbakanlığa devredilmesi öngörüldü.
BAKANLIK SAYISI DÜŞÜYOR: Devlet Bakanı sayısı 20'den 8'e inecek.
MÜSTEŞARLARA SINIRLAMA: Hükümetlerin görevi sona erdiğinde Milli Savunma Bakanlığı Müsteşarı dışındaki müsteşarların da görev süresi kendiliğinden sona erecek.
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|